یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

احتمال تقلب در «بیت کوین» بسیار بالا است/نگاه اسلام به استفاده از ارزهای رایج دیجیتالی

شیخی گفت: بیت کوین یک پول اعتباری است و از مظاهر پیشرفت ابزار های پولی عصر حاضر است. چه بسا هم پرداختن به این مسأله اجتناب ناپذیر باشد ولی احتمال تقلب در این پول های اعتباری بسیار بالا است.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۰۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶

مجید شیخی، اقتصاددان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به استفاده از بیت‌کوین یا همان ارزهای رایج دیجیتالی گفت: بیت کوین یک پول اعتباری است و از مظاهر پیشرفت ابزار های پولی عصر حاضر است. چه بسا هم پرداختن به این مسأله اجتناب ناپذیر باشد ولی احتمال تقلب در این پول های اعتباری بسیار بالا است.

شیخی با اشاره به لزوم بهره گیری از نظارت های دقیق برای ورود احتمالی ایران در استفاده از بیت کوین عنوان کرد:  در هر حالت اگر مصالح کشور اقتضاء کند که ما ورود کنیم و از ارزهای رایج دیجیتالی استفاده شود باید نظارت بسیار دقیق و کنترل شده ای را اعمال کنیم.

 احتمال تقلب در «بیت کوین» بسیار بالا است/نگاه اسلام به استفاده از ارزهای رایج دیجیتالی

این اقتصاددان برجسته با اشاره به استفاده از ارزهای رایج دیجیتالی در نگاه اقتصاد اسلامی گفت:  از نظر اقتصاد اسلامی پول باید فی ذاته ارزشمند و به عنوان پول اصلی و با پشتوانه شناخته شود یعنی پول باید مصداق دینار و درهمی باشد که از طلا ساخته شده باشد.اگر هم پولی به ازای طلا و نقره متشر می شود قطعا باید پشتوانه ارزشمند داشته باشد برهمین اساس پول بدون پشتوانه خطر خلق پول را به دنبال دارد.

ارسال نظرات