وجود کتابخانه سیار در استان یک ضرورت غیر قابل انکار است

معاون عمرانی استانداری لزوم وجود کتابخانه سیار در استان یک ضرورت غیر قابل انکار دانست.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۱۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون عمرانی استانداری ضمن لزوم توجه کلیه مسئولین و دستگاههای اجرایی استان به اهمیت بسط و توسعه فرهنگ کتابخوانی برای کلیه اقشار گفت: با توجه به وجود مناطق عشایری و روستاهای صعب العبوردر استان راه اندازی کتابخانه های سیار در مناطق محروم و روستاهای استان ضروری و به افزایش سرانه مطالعه کمک می کند.

گودرز امیری اظهار کرد: نبود فضای فیزیکی کتابخانه ای در روستاهای چهارمحال و بختیاری از مشکلات زیرساختی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان است.

وی سرعت بخشی در آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: این اقدام بایستی از سوی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و اجرایی شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به ارائه گزارش اقدامات این اداره کل اشاره و اظهار کرد: تاکنون 49 درصد کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری تعمیر و بازسازی شده و افزون بر 900 هزار نسخه کتاب جهت استفاده علاقه مندان در کتابخانه های استان قرار گرفته است.

وی افزود : هفته کتاب بهانه ای است تا مسئولین ضمن توجه بیش از پیش به مقوله کتاب و کتابخوانی ، این امر مهم را مختص دستگاههای فرهنگی ندانسته و خود را در آن شریک بدانند چرا که یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) است و همه باید در این خصوص همت کنیم.

گفتنی است بیست و پنجمین دوره بزرگداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 20 تا 26 آبان امسال همزمان در سراسر کشور با شعار 'آینده روشن با خانواده کتابخوان' در حال برگزاری است.

ارسال نظرات