اجرای طرح "دوشنبه های دیابتی" در جنوب تهران

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 شهر تهران با حضور در همایش دیابت و اختتامیه طرح "دوشنبه های دیابتی" از شهروندان فعال در عرصه غلبه بر دیابت قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۸۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، سید احمد صفوی شهردار منطقه با حضور در همایش دیابت که با حضور اعضاء کانون های دیابت برگزار شد از شهروندان فعال در عرصه غلبه بر دیابت قدردانی کرد و بر تداوم برنامه های آموزش محور با اولویت پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.

حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در حاشیه این همایش گفت: برای اولین بار طرح "دوشنبه های دیابتی"در منطقه 20 به اجرا درآمد و در قالب این طرح 70 نفر از شهروندان مبتلا به دیابت به مدت 90 روز، تحت آموزش های هدفمند قرار گرفتند.

مسلمی با اشاره به اینکه این طرح در یکی از محله های منطقه 20 که بیشترین تعداد افراد مبتلا به دیابت را داشت اجرا شد،ادامه داد: با اجرای برنامه های مراقبتی، ورزشی و آموزشی برای گروه هدف طرح دوشنبه های دیابتی، این افراد یادگرفتند که چطور بیماری دیابت را کنترل کنند.

وی یادآور شد: مدیریت شهری منطقه 20 آمادگی اجرای طرح دوشنبه های دیابتی در دیگر محله های منطقه 20 را دارد و شهروندان علاقه مند به حضور در این طرح می توانند به کانون های پیشگیری از دیابت سراهای محله مراجعه کنند.

مسلمی به دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته دیابت نیز اشاره کرد و گفت: برپایی پایگاه های سلامت محوردر نقاط پرتردد، جشنواره صبحانه دیابت، مسابقه های ورزشی و فرهنگی و مشاوره های تخصصی از جمله برنامه های هفته دیابت است که با محوریت مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی اجرا شد.

همایش دیابت و اختتامیه طرح دوشنبه های دیابتی با حضور 500 نفر از اعضاء کانون های پیشگیری از دیابت منطقه 20 در مجموعه فرهنگی ورزشی ولیعصر(عج) برگزار شد و با قدردانی مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 از شهروندان فعال در عرصه غلبه بر دیابت پایان یافت.

ارسال نظرات