رئیس اوقاف و خیریه شهرستان زاهدان خبر داد

اجرای همایش هم یاران واقف در شهرستان زاهدان

هاشم رعنایی گفت: به منظور گرامی داشت هفته وقف همایش شهرستانی هم یاران واقف وتجلیل از واقفین فعال در زاهدان برگزار می شود
کد خبر: ۸۹۴۸۳۴۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان ،هاشم رعنایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره اوقاف و خیریه شهرستان زاهدان برگزارشد اظهار داشت:در هفته وقف امسال ویژه برنامه‌های مختلفی با محوریت مساجد در سظح شهر زاهدان و میرجاوه و نصرت آباداجرا می‌شود
وی با اشاره به اینکه همه باید واقف باشیم افزود: وقف با موضوعات رسانه، بسیج مردمی، سنت نبوی، سیره اهل بیت، بقاع متبرکه و زیارت، خانواده و سبک زندگی علما و حوزه‌های علمیه، /اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اسلامی، علم و فناوری، از جمله عناوین روز‌های هفته می‌باشد .
وی تصریح کرد: دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و فرماندار زاهدان، غبار روبی مزار شهداء، حضور در برنامه‌های محلی صدا و سیما بمنظور ترویج سنت حسنه وقف، اجرای برنامه‌های پایان دهه صفر در مساجد امام رضا و طالقانی، ارائه عملکرد اداره اوقاف در خصوص ساخت و ساز‌ها و کار‌های فرهنگی در محل مصلی قدس از دیگر برنامه‌های این هفته اداره اوقاف شهر زاهدان است .
رئیس اوقاف و خیریه شهرستان زاهدان با اشاره به اهمیت ترویج وقف در جامعه گفت:برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه وقف توسط مداحان و روحانیون یکی از اقدامات پیش بینی شده در هفته وقف است .
هاشم رعنایی افزود: پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه (علیهم السلام) گذشته از این که به فقرا، ضعفا، مستمندان وقشر‌های محروم اجتماع کمک می‌کردند، آیندگان را نیز فراموش نمی‌کردند وبا به جا گذاشتن صدقات و موقوفات زیادی از املاک وزمین‌ها و اموال خویش، سنت حسنه وقف را پایه ریزی کردند.
وی تصریح کرد:وقف راز جاودانگی است، زیرا اولین چیزی که بعد از مرگ از دست می‌دهیم مال و دارایی مان است، اما با وقف این اموال می‌توانیم ابدی شویم و هر روز یک ثواب در پرونده مان ثبت شود .
وی با دعوت از عموم مردم برای وقف در این هفته ادامه داد:فعالان و مروجان وقف با آشنا کردن جوانان و افراد به امر وقف در ترویج این سنت پسندیده در جامعه موثر هستند
ارسال نظرات