یادداشت/ مجتبی شجاعی

مرگ ‌انسانیت و حقوق بشر هزینه سنگین سکوت جامعه جهانی در فاجعه یمن

امروز دیگر دفاع از مردم‌نجیب و مظلوم یمن تنها دفاع از ملتی شیعی و سنی و یا دفاع از ملتی مسلمان نیست بلکه دفاع از شرافت انسانی و به معنای حقیقی خود دفاع از حقوق بشر و جلوگیری از قتل کودکان و زنان و مردان بی گناهی است که هزینه استقلال و پایمردی کشورشان را با خون‌های پاک خود می‌پردازند
کد خبر: ۸۹۴۸۳۶۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، بیش از دو سال است که ائتلاف نظامی با محوریت عربستان سعودی با تکیه بر دلار‌های نفتی و توسل به انواع جنایات ممکن علیه مردم مظلوم یمن به نسل کشی و کشتار دسته‌جمعی مردم یمن و بالاخص کودکان و زنان پرداخته و بار‌ها به وضوح اعلام کرده که ضمن ادامه حملات هوایی، قصد توقف این جنایات وحشیانه را ندارد.

این تجاوزات و جنایت‌ها که به بهانه حمایت از منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در برابر مردم یمن صورت گرفت به دنبال تصرف سریع یمن و بازگرداندن قدرت به دست رژیم حامی عربستان در یمن بود آن چیزی که علی رغم جنایت‌های ضد بشری و غیرانسانی متجاوزین، این جنگ تا به امروز طول کشیده و مقاومت مردم یمن مانع از دسترسی عربستان و متحدینش در باتلاق یمن شده است.

ابعاد فجایع ناشی از تجاوز عربستان سعودی و حامیانش به یمن روز به روز گسترده‌تر می‌شود بطوریکه سازمان ملل متحد اعلام کرده است شمار مبتلایان به بیماری وبا در یمن بالاخص در بین کودکان فاجعه بار است و صدای مجامع مردمی حامی صلح و تشکل‌های ضد جنگ را نیز درآورده است.

ودکان یمنی در غیر انسانی‌ترین شرایط حتی اگر از حملات هوایی متجاوزان سعودی جان به در برند، به علت درد کشیدن از سوء تغذیه و شیوع بیماری وبا، مرگ دیگری در انتظار آن‌ها خواهد بود.

طی دو سال از آغاز عملیات در یمن وضعیت انسانی روبه وخامت رفته و نقض گسترده حقوق بشر توسط عربستان سعودی با چراغ سبز حامیان غربی اش اولین دلیل این فجایع بوده است.

بی شک تاریخ سکوت مجامع جهانی حقوق بشر و حاکمان کشور‌های اسلامی در قبال جنایت‌های سعودی‌ها را به خاطر خواهد سپرد که، چون صدای فریاد انسان‌های مظلومی را می‌شنوند نه تنها به یاری اش نمی‌شتابند بلکه دست در دست رژیم غاصب صهیونیست داده و خون این مظلومان تاریخ را بر پهنه زجر کشیده یمن روان می‌سازند.

علی رغم اینکه سعودی‌ها به اهداف خود در یمن نرسیده اند، اما این جنگ باعث شد مردم دچار قحطی شوند از سوی دیگر به دلیل حملات مکرر تمام زیر ساخت‌ها در یمن از بین رفته است.

عربستان با محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن مانع از انتقال کمک‌های بشر دوستانه شده است، همچنین با محاصره هوایی از انتقال بیمار‌ها به کشور‌های دیگر جلوگیری می‌کند که موجب گسترش بیماری وبا در این کشور می‌شود.

طبق معمول سازمان‌های جهانی حقوق بشر نیز در برابر این جنایات جنگی سکوت کردند و خود را به دلار‌های نفتی سعودی فروخته اند.

میان قربانیان و آوارگان این کودکان هستند که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند. ایالات‌متحده به‌عنوان بزرگ‌ترین مدعی حقوق بشر در جهان با سرپوش گذاشتن بر جنایات عربستان سعودی سیاست‌های حمایتی پادشاهی سعودی را در پیش‌گرفته است. سازمان ملل هم اگرچه خود را بزرگ‌ترین نهاد حقوق بشری معرفی می‌کند؛ اما با انفعال خود، بیش‌ازپیش ثابت کرد که تنها ابزاری، برای توسعه هژمونی و نفوذ آمریکا در کشور‌های جهان است.

متاسفانه تنها چند هفته تا قحطی تاریخی در یمن و تراژدی ثبت رکورد نسل کشی از نوع محاصره دارویی و غذایی و یک جنایت کم نظیر توسط سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و حامیان آنان در یمن فاصله داریم که ادامه این محاصره بیش از ۲۱ میلیون یمنی را در معرض گرسنگی مطلق قرار داده است و مردم دنیا میتوانند جلوی این قحطی را بگیرند.

عربستان با محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن مانع از انتقال کمک‌های بشر دوستانه شده است، همچنین با محاصره هوایی از انتقال بیمار‌ها به کشور‌های دیگر جلوگیری می‌کند که موجب گسترش بیماری‌ها مانند وبا در این کشور می‌شود.

با توجه به نابودی عن قریب داعش در منطقه، شکست سناریوی تجزیه کردستان عراق، شکست آشکار سعودی و حامیان غربی و عربی آن در حمله به یمن، تکرار سناریو یمن در عرصه لبنان و دخالت اشکار سعودی‌ها در سیاست داخلی لبنان همزمان با موج بازداشت شاهزادگان سعودی در داخل عربستان، محکوم به شکستی به مراتب سنگین‌تر خواهد بود که ناشی از غفلت از واقعیات هژمونی و حامی مظلوم، جمهوری اسلامی ایران، ژئو پلتیک منطقه و توهم نسبت به زمان و مکان است.

در دنیایی که مسلمانان بیش از هر زمان دیگری ضمن پی بردن به سناریو‌های مستمر تفرقه افکنانه و ضد اسلامی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، به وحدت حول اسلام و منافع مشترک جامعه اسلامی فارغ از مذهب و رنگ و زبان و ملیت نیاز دارند، هم پیمانی برخی کشور‌های منطقه با صهیونیست‌ها به عنوان دشمنان درجه یک جهان اسلام و آمریکایی‌ها به عنوان غیر قابل اعتماد‌ترین قدرت جهانی باعث رنج جهان اسلام و خلق جنایت بشری با دست برخی حکومت‌های اسلامی بر ضد مسلمانان گردیده است.

امیدواریم در کنار حمایت‌های اصولی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حکومتی که در رفتار خود طی سال‌های گذشته به خوبی از ملت‌های مظلوم دفاع نموده است و همچنین علمای شیعه و سنی در کشورمان در محکومیت و تقاضای توقف جنایات در بمن، شاهد تحرکات جدی‌تر مجامع حقوق بشری و بالاخص سازمان ملل متحد در محکومیت و اقدام عملی در جلوگیری از ادامه بزرگترین جنایت بشری قرن توسط سعودی‌ها در یمن مظلوم و فقر و جنگ زده باشیم.

امروز دیگر دفاع از مردم‌نجیب و مظلوم یمن تنها دفاع از ملتی شیعی و سنی و یا دفاع از ملتی مسلمان نیست بلکه دفاع از شرافت انسانی و به معنای حقیقی خود دفاع از حقوق بشر و جلوگیری از قتل کودکان و زنان و مردان بی گناهی است که هزینه استقلال و پایمردی کشورشان را با خون‌های پاک خود میپردازند در حالی که برنده واقعی این تراژدی غم ناک و سایر درد‌های منطقه و جهان اسلامی، صهیونیست‌ها هستند.
ارسال نظرات