خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

سنت حسنه وقف باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: از ضروریات جامعه امروز ورود به مباحث موقوفات بر اساس نیازهای روز است و این سنت حسنه باید بعنوان یک فرهنگ نهادینه شود.
کد خبر: ۸۹۴۸۵۶۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه وقف در جامعه کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد، اظهارداشت: وقف از برترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم و سنتی حسنه که از ضروریات جامعه است و باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۷صفر به عنوان روز وقف افزود: وقف از برکات پیروزی انقلاب اسلامی، سرمنشاء کارهای خیر و حسنه در جامعه بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم عمل به وقف را از سوی مردم مهمترین راه گسترش فرهنگ وقف دانست و افزود: مسئولان مذهبی و فرهنگی می‏توانند با یک برنامه‏ریزی درست و رویکرد اصولی در جهت‏دهی افکار عمومی به سمت فرهنگ وقف مؤثر باشند.

سنت حسنه وقف باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

امام جمعه تبریز اضافه کرد: وقف از افتخارات دین اسلام است و به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره‏ پیامبر(ص) و ائمه(ع) به آن توجه فراوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع محرومیت‏های مادی و معنوی تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه افراد خیّر توصیه می‌کنم از اموال خود در راه دین خدا و امور اجتماعی وقف کنند.

 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مصائبی از آخرین فعالیت های حوزه وقف اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی گزارش داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها