احداث یک «پل» تنها خواسته مردم زیر کوه بشاگرد که هیچگاه تحقق نیافت!!

نبود پل و راه ارتباطی مناسب یکی از اصلی ترین مشکلات ساکنین «زیر کوه» بشاگرد است که به دلیل طغیان سیل برای مدت طولانی جاده مسدود می شود و تا کنون جان بسیاری از مردم به ویژه زنان بار دار این منطقه را گرفته است.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۳۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، تمام امکانات و پیشرفت هایی که دنیا تا کنون به خود دیده مرهون ارج نهادن به ارزش انسان است.

قوانین متعددی برای حقوق انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات در دنیا وضع شده که موجبات آرامش و آسایش آن ها را فراهم آورد.

حقوق شهروندی و ارزش انسانی در بشاگرد طنز تلخی است که هیچ نمودی از آن در این منطقه دیده نشده و عدم توجه به آن قربانیان زیادی به خود گرفته است.

سال هاست مردم بشاگرد به دنبال نبود راه ارتباطی مناسب تقاص بی توجهی مسئولان را می دهند این درحالی است که اختصاص دادن بودجه برای بهبود مسیر های ارتباطی این منطقه  در کنار درآمد های کلان استان هرمزگان به عنوان قطب اقتصادی کشور خواسته چندان زیادی نیست.

چملی  شهروند «سگن و سگرکن» بخش مرکزی شهرستان بشاگرد در گفتگو با بشاگرد نیوز با اشاره به وضعیت نامناسب جاده ها در این بخش، اظهار کرد:  «زیرکوه» گافر به دوقسمت مرکزی و به بخش گافر و پاراموند تقسیم شده که از هیچ کدام از این بخش ها نه تنها مشکلی را مرتفع نکرد بلکه اوضاعمان را آشفته تر کرده است.

این شهروند بشاگردی افزود: رودخانه جگین که مجموع چندین رودخانه بزرگ در بشاگرد است از راه ارتباطی زیرکوه گافر و پاراموند عبور می کند که حجم بالای آب آن در هنگام بارندگی مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرده است.

چملی با بیان اینکه بارها از مسئولان استانی و کشور درخصوص بهبود راه ارتباطی درخواست کرده ایم، تصریح کرد: با وجود به نیاز شدید مردم این منطقه به احداث پلی ارتباطی جهت گذر آسان از رودخانه بزرگ جگین، هیچ مسئولی توجهی به ما نکرده این در حالی است که در بسیاری از روستا های دیگر که احتیاج چندانی ندارند این کار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با هر بارندگی و طغیان سیل به مدت یک ماه راه ارتباطی برای عبور خودرو ها مسدود می شود و پس از دو هفته افراد آشنا به شنا می توانند خود را از آب عبور دهند.

این شهروند بشاگردی با بیان اینکه نزدیک ترین بیمارستان به روستا در مرکز شهرستان است، افزود: برای انتقال بیماران و به دلیل شرایط دشوار عبور از رود خانه، بیمار را به چوب  می بندیم و از آب عبور می دهیم و پس از آن با متور سیکلت به بیمارستان انتقال می دهیم.

چملی یاد آور شد: برای رسیدن به بیمارستان به دلیل مسیر جاده های خاکی و نامناسب حدود چهار ساعت رانندگی با متور سیکلت انجام می شود و برادر خودم  که به دلیل عقرب زدگی جانش را از دست داد یکی از قربانیان نبود مسیر ارتباطی مناسب است.

وی ادامه داد: زنان باردار دیگر قربانیان بی توجهی مسئولان به مردم ما است که پشت رود خانه در حسرت دیدار فرزندشان جانشان را از دست می دهند.

این شهروند بشاگردی در پایان خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند به داد کوخ نشینان برسید اما انگار امروز کسی به ما اهمیتی نمی دهد و جان مردم بی‌گناه این منطقه حتی به ازای احداث یک پل ارزشی ندارد.

انتهای پیام/ح

ارسال نظرات