خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان شرقی:

بهره‌مندی 4852 مددجوی آذربایجان شرقی از مشاوره رایگان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان شرقی بابیان اینکه چهار هزار و 852 نفر از مددجویان تحت حمایت در شش‌ماهه نخست سال جاری به‌صورت فردی و گروهی مشاوره رایگان شدند، گفت: مهارت‌های زندگی، آیین همسرداری، بهداشت روانی و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی ازجمله مباحث مطرح‌شده در جلسات مشاوره فردی و گروهی بوده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۷۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، خالد سیار با بیان اینکه دو هزار و 312 مددجوی تحت حمایت این نهاد در سه هزار جلسه، مشاوره فردی شدند، گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری هزار و 484 نفر از زنان سرپرست خانوار در جلسات مشاوره و راهنمایی گروهی شرکت کردند.

وی با اعلام اینکه همسران جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دانش آموزان، دانشجویان و سالمندان از دوره‌های مشاوره و راهنمایی بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: امسال 374 نفر از همسران جوان، 221 نفر از جوانان در آستانه ازدواج، 145 دانش‌آموز، 14 دانشجو و 161 نفر از دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج از دوره‌های مشاوره و راهنمایی گروهی بهره‌مند شده‌اند.

سیار با اعلام اینکه 12 مشاور خانواده با این نهاد همکاری می‌کنند، ادامه داد: 18 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در سال 95 از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد به‌صورت فردی و گروهی بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان شرقی بابیان اینکه دوره‌های مشاوره و راهنمایی قبل، حین و بعد از ازدواج برای مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود، افزود: یکی از نتایج مطلوب و حائز اهمیت این کارگاه‌ها پایین بودن آمار طلاق در بین مددجویان است به‌طوری‌که طلاق در بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد حدود شش درصد است که این امر نشانگر تأثیر مضاعف جلسات مشاوره در تحکیم بنیان خانوارها دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها