نماز ریشه اصلی مبارزه با گناهان است

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: نماز ریشه اصلی مبارزه با گناهان و محور اصلی هدایت انسان به سوی رضایت الهی است.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۳۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان حوزه نماز در هرمزگان اظهار کرد: گسترش فرهنگ نماز در جامعه و برگزاری باشکوه نماز در دستگاه‌ها و سازمان‌ها و بخصوص جدی‌گرفتن نماز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدارس بدون شک آثار مثبت و ارزشمندی در میان جوانان جامعه ما خواهد داشت.

وی افزود: نماز ریشه اصلی مبارزه با گناهان است و بنده‌ای که خود را در رابطه مستقیم و نزدیک با خداوند می‌بیند، کمتر به سوی گناهان تمایل پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت بندرعباس با بیان این که نماز واقعی باید با خلوص نیت باشد و انسان از صمیم قلب به سوی پروردگار خود گام بردارد، خاطرنشان کرد: نماز بدون حضور قلب در حقیقت سبب نزدیکی انسان به خداوند نمی‌شود چرا که ثمرات آن در وجود آدمی تبلور نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد تأکید کرد: چهره‌های دانشگاهی و علمی جامعه که تأثیر کلامی خوبی در میان دانشجویان و دانشگاهیان دارند باید نماز را به عنوان یک فرضیه الهی در جامعه گسترش دهند و با حضور در مراسم نماز جماعت در دانشگاه‌ها، ریشه اعتقاد به نماز و ارزش‌های الهی را در جامعه توسعه دهند.

وی گفت: تأثیر برگزاری نماز جماعت نیز در جامعه نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که بار ارزشی نماز جماعت بنابر احادیث و روایات فراوان اسلامی و دینی چندین برابر نماز به شکل فردی است و باید در این زمینه نیز کار تبلیغی خوبی در جامعه صورت گیرد.

ارسال نظرات