سخنگوی روستک روسیه:

سعودی‌ها هم مشتری هواپیماهای مسافربری سوخوی روسیه شدند

کشور روسیه و عربستان هم‌اکنون در حال مذاکره برای صادرات هواپیماهای مسافربری سوخو ۱۰۰ و MC21 از مسکو به ریاض هستند.
کد خبر: ۸۹۵۰۱۱۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ویکتور کلادوف، سخنگوی شرکت روستک روسیه اعلام کرد ریاض و مسکو در حال مذاکره برای صادرات هواپیماهای مسافربری سوپر جت سوخو و MC21 به عربستان هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون مذاکره بین دو کشور در زمینه‌های مختلف در جریان است.

کلادوف گفت: عربستان نه‌تنها به دنبال واردات این هواپیماهاست، بلکه قصد دارد فناوری ساخت آنها را نیز وارد کند و ما نیز در حال مذاکره برای صادرات دو مدل هواپیمای مسافربری سوپرجت سوخو 100 و MC21 هستیم.

وی ادامه داد: فناوری هواپیماهای MC21 صد درصد روسی است و چشم انداز خوبی برای ورود این هوپایما برای بازار هوایی خاورمیانه وجود دارد.

سخنگوی شرکت روستک روسیه افزود: مذاکرات در این زمینه آغاز شده و سعودی‌ها تمایل برای خرید این هواپیماها دارند.

هفته گذشته سرگی چمذوف مدیرعامل شرکت روستک گفت: روسیه و امارات متحده عربی قصد دارند به صورت مشترک هواپیمای MC21 را تولید کنند.

بنا به اعلام شرکت تولیدکننده این هواپیما در کنار پایین بودن قیمت MC21 نسبت به رقبای خود نظیر ایرباس 320 نئو و بوئینگ 737 مکس این هواپیما سرعت سیر بیشتری نسبت به دیگر رقبا دارد.

قرار است این هواپیمای روسی جایگزین هواپیماهایی نظیر یاک 42، توپولف 134، توپولف 154 و توپولف 204 در ناوگان هوایی روسیه شود.

قرار است تولید هواپیمای MC21 از سال 2019 به طور انبوه آغاز شده و هم‌اکنون سفارش 175 فروند از این هواپیماها از سوی شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه به شرکت سازنده ارائه شده است.

سوپرجت سوخو 100 نیز نخستین هواپیمای مدرن تولید روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق است.

پروژه ساخت این هواپیما در سال 2003 آغاز شد و از سال 2011 نیز شرکت‌های هواپیمایی در برخی نقاط جهان از جمله مکزیک، آنها را وارد ناوگان هوایی خود کردند. هم‌اکنون این هواپیماهای روسی در شرکت‌های هواپیمایی اینترجت مکزیک، سیتی جت ایرلند و دیگر شرکت‌های بین‌المللی مشغول به جابجایی مسافر هستند.

ارسال نظرات