خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

احیای موقوفات از برکات انقلاب اسلامی است‎

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین غبارروبی امامزاده سیدحمزه تبریز با اشاره به وقف های انجام یافته سالیان گذشته، احیای این موقوفات را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۹۵۰۳۳۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، احیای موقوفات است؛ بسیاری از موقوفات در گذشته انجام شده اما به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی احیا شده‌اند، البته باید تلاش بسیاری شوند تا موقوفات در حد شایسته احیا شوند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف و با تاکید بر اینکه ایام مبارکی برای گرامیداشت سنت حسنه‌ وقف انتخاب شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه نخستین واقف جهان اسلام، پیامبراکرم(ص) بود و امام مجتبی(ع) نیز نخستین متولی موقوفات حضرت علی(ع) بود، از این‌رو ۲۷ صفر به عنوان «روز وقف» نامگذاری شده است. 

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، بیان کرد: خوشبختانه امام‌زادگان(ع) پذیرای همه اقشار جامعه بوده و همه به این بقاع متبرکه احترام قائل‌اند، از این‌رو باید طبق فرموده‌ مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: امروزه با توجه به هجمه‌های فرهنگی غرب، مسائل و مشکلات فرهنگی بیداد می‌کند، بنابراین باید فعالیت‌های فرهنگی را در مقابل هجمه‌های دشمنان توسعه دهیم و تلاش کنیم که فعالیت‌های فرهنگی ما به روز باشد؛ امروزه فعالیت‌های فرهنگی سنتی به تنهایی جواب نمی دهد.

 امام جمعه تبریز ادامه داد: زمانی بود که اخبار از طریق روزنامه، رادیو و... به اطلاع مردمان می‌رسید، اما امروزه کانال‌های مختلف، با سرعت تمام این کار را انجام می‌دهند، بنابراین ما نیز باید به روز شده و در این راستا کمر همت ببندیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها