فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

برنامه‌های سپاه ناحیه مرکزی رشت در هفته بسیج تشریح شد

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه ۴۰ تن کالا تاکنون به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال شده است گفت: جمع آوری این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۵۰۳۴۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ حسین مصطفی‌پور ظهر دوشنبه در نشست خبری به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در رشت با اشاره به اقدامات انجام شده جهت کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون بیش از 40 تن کالا به این مناطق ارسال شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت عنوان داشت: تاکنون 9 دستگاه کامیون و 2 دستگاه نیسان جهت انتقال اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان به استان کرمانشاه ارسال شده است و جمع آوری کمک‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

مصطفی‌پور با بیان اینکه نوع اقلام ارسالی بر اساس اولویت‌های زمانی تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت ما تامین اقلام گرمایشی از جمله پتو و چراغ علاءالدین جهت رفع مشکل گرمایشی زلزله‌زدگان است.

وی ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج ابراز داشت: هفته بسیج نماد تجلیل و پاسداشت بسیجیانی است که در دوران 8 سال دفاع مقدس و همچنین پس از آن با تمام نیرو در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت ضمن معرفی شعار امسال هفته بسیج تحت عنوان "بسیج مظهر مردم سالاری" تشریح کرد: بسیج نهادی مردمی است و هرکس دل در گرو آرمان‌های اسلام، انقلاب و وطن‌پرستی دارد بسیجی محسوب می‌شود.

مصطفی‌پور با تاکید بر نقش عموم مردم در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب ما با حضور مردم و رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و بنیان آن بر اساس مردم‌سالاری بنا شده است.

وی با تاکید بر اینکه به فرموده مقام معظم رهبری حضور مردم کلید طلایی رفع مشکلات مملکت است اظهار داشت: مردمی بودن انقلاب اسلامی، نقطه تمایز آن از دیگر انقلاب‌های جهان است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر اینکه بسیج نهادی پاک و مقدس است عنوان داشت: بسیج یک فرهنگ، تفکر و باور است که به فرموده مقام معظم رهبری امروز همین تفکر کلید حل مشکلات کشور است.

مصطفی‌پور تاکید کرد: مسئولان کشور بدانند که اگر می‌خواهند در مقابل کارشکنی‌های دشمن مقاومت کنند و موانع و مشکلات را پشت سر بگذارند باید فرهنگ و تفکر بسیجی را در کشور پیاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه هسته‌ای، دفاعی و بیولوژیکی گفت: پیشرفت کشور در این حوزه‌ها نشانه تفکر بسیجی شهید تهرانی‌مقدم‌ها، احمدی‌روشن‌ها و کاظمی‌ها است.

وی با انتقاد از ضعف‌های موجود در برخی از حوزه های کشور اعلام کرد: بدانید که اگر امروز در حوزه‌ای دچار ضعف هستیم علت آن نبود تفکر بسیجی در مدیران آن حوزه یا عدم تمایل به پیاده کردن فرهنگ بسیجی است.

مصطفی‌پور با اشاره به برنامه‌های اجرایی سپاه ناحیه رشت در ایام هفته بسیج ابراز داشت: هفته بسیج از روز 29 آبان ماه آغاز شده و تا 5 آذر ماه ادامه دارد که در این بازه زمانی 40 برنامه محوری توسط سپاه ناحیه رشت پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سی و هشتمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان با رویکرد مسجد محوری برگزار می‌شود گفت: مساجد از ابتدای انقلاب پایه‌گذار حرکت‌های اصلی انقلاب بودند و امروز اگر جوانان و نوجوانان حول محور مسجد جمع نشوند قطعاً مورد هجوم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب قرار می‌گیرند.

مصطفی‌پور با اعلام اینکه دیدار فرماندهی سپاه قدس گیلان، مسئولان بسیج و جمعی از بسیجیان استان گیلان با نماینده ولی فقیه در استان گیلان در روز اول هفته بسیج انجام می‌شود گفت: دیدار با خانواده شهدای بسیجی دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های سپاه ناحیه رشت در این هفته است.

وی با اعلام اینکه غبارروبی مزار شهدای رشت، پنج شنبه 2 آذرماه انجام می‌شود عنوان داشت: همایش پیاده‌روی بزرگ خانوادگی بسیجیان روز جمعه سوم آذرماه در مسیر میدان شهدای ذهاب تا گلزار شهدای رشت انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه ساخت 48 واحد مسکن محرومان در سال 96 برعهده سپاه ناحیه رشت گذاشته شده است گفت: تاکنون 30 مورد آن به بهره برداری رسیده و 6 واحد مسکن محرومان در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

مصطفی‌پور با اشاره به اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در ایام هفته بسیج اظهار داشت: 320 دانش آموز دختر در قالب 7 اتوبوس به مناطق جنگی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی ضمن اعلام مهترین برنامه پیش‌بینی شده در هفته بسیج خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ بسیجیان با حضور اقشار مختلف بسیج در روز 5 آذر و در محل میدان صبحگاه سپاه ناحیه رشت برگزار میشود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به افتتاح چند طرح اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج اعلام کرد: سازمان بسیج مستضعفان از طرح‌های اقتصاد مقاومتی از طریق پرداخت وام به کارآفرینان حمایت می‌کند.

مصطفی‌پور با اشاره به برگزاری برنامه ویزیت رایگان پزشکی در ورزشگاه شهید عضدی و با همکاری بسیج ورزشکاران اعلام کرد: برگزاری نشست‌های بصیرتی در قالب حوزه‌ای و پایگاهی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر لزوم اثربخشی برنامه‌های بسیج در سطح جامعه عنوان داشت: مهمترین هدف اجرای برنامه‌های بسیج جذب آحاد جامعه در مسیر انقلاب و اسلام است.

ارسال نظرات