گزارش بسیج از حضور مقتدرانه سپاه در مناطق محروم؛

خدمت بی منت سبزپوشان در مناطق محروم جنوب شرق کشور/ رفع چهره فقر از روستاهای سیستان و بلوچستان

سيستان و بلوچستان و روستاهاي اطراف آن ساليان بسياري است كه با فقر و محروميت دست و پنجه نرم مي كنند و به قول معروف با سيلي صورت خود را سرخ نگه داشته اند اما نهاد مردمي و انقلابي سپاه با عزمي راسخ و حضوري مقتدرانه در اقدامي جهادي برنامه ها و پروژه هاي محروميت زدايي را در دستور كار قرار داده است
کد خبر: ۸۹۵۰۷۵۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاش، یکی از مهمترین اقدامات و اولویت‌های سپاه محرومیت زدایی است که در این خصوص پروژه‌ها و اقدامات زیادی در گوشه و کنار کشور به خصوص مناطق محروم، دورافتاده، نقاط مرزی اجرا می‌شود.
علی‌ای حال در میان استان محروم و کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان این روز‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروژه‌های بسیار زیادی را برای قشر محروم و مستضعف جامعه اجرا می‌کند.
در واقع رفع چهره محرومیت و فقر از روستا‌ها و نشاندن لبخند رضایت بر لبان مردمان این مناطق مهمترین مزایای اجرای این پروژه‌ها است و شهرستان خاش در سال‌های گذشته شاهد فعالیت‌های بسیاری در این خصوص بوده که با سعی و تلاش‌های زیاد، پروژه‌های متعددی در روستا‌های این شهرستان اجرا شده است.
سپاه در راستای محرومیت‌زدایی مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان عزمِ جزم کرده و بدون تردید ورود سپاه سبب تحول و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در مناطق محروم شده است.
امروز نیز در دومین روز از هفته بسیج پروژه‌های محرومیت زدایی در سراسر استان سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
افتتاح ۲ خانه محروم و توزیع ۲۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند خاشی
فرمانده سپاه شهرستان خاش در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی در شهرستان خاش به صورت ویدئوکنفرانس در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، اظهار کرد: از اساسی‌ترین موضوعات در تامین امنیت پایدار رفع فقر، بیکاری و محرومیت زدایی است.

سرهنگ پاسدار حسن فضلی با بیان اینکه ماموریت اصلی سپاه، دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از جمله اولویت‌های سپاه است.

وی بااشاره به پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان خاش به مناسبت هفته بسیج، بیان کرد: دو خانه محرومین با مساحت ۱۰۰ متر و اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در روستا‌های چاه سم و پشتکوه مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
سرهنگ پاسدار فضلی با اشاره به سایر برنامه‌های محرومیت زدایی، گفت: همچنین در راستای رفع معضل سوء تغذیه، بین ۷۰۰ دانش آموز ۶ مدرسه روستا‌های محروم و کمتر توسعه یافته ناصری و بیت آباد بسته‌های صبحانه سالم توزیع شده است.
فرمانده سپاه شهرستان خاش افزود: توزیع ۲۰ بسته لوازم التحریر و نوشت افزار بین دانش آموزان دبیرستان دانشگاه این شهرستان از سایر برنامه‌ها در راستای محرومیت زدایی بود.
وی اذعان کرد: ورود سپاه در حوزه‌های مختلف امید و نشاط را به جامعه تزریق کرده و بسیاری از مردم منطقه نیازمند دریافت خدمات و حمایت‌های مسئولان هستند.
سرهنگ پاسدار فضلی اظهار کرد: خدمات رسانی به محرومان همچنان یکی از راهبرد‌های اساسی سپاه پاسداران است و دستور صریح مقام معظم رهبری خدمت کردن به مردم نیازمند است و نباید فراموش کنیم که در جامعه افرادی نیازمند و در انتظار دریافت خدمات وجود دارند.
ارسال نظرات