فعالیت پارک علم و فناری در دانشگاه یاسوج

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: نادیده گرفتنواکنش رئیس دانشگاه یاسوج به راکد بودن پارک علم و فناری تلاش ها و پیگیری های چند ساله مسئولان در راه اندازی پارک علم و فناوری بی انصافی و احجاف در حق متولیان است.
کد خبر: ۸۹۵۱۱۱۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
محمود رضا رحیمی در پاسخ به موضع گیری‌های برخی مسئولان مبنی بر راکدماندن پارک علم و فناوری استان و حاشیه سازی‌های رسانه‌ها افزود: پارک علم و فناوری از ۲ سال پیش با وجود نبود زیرساخت‌های اساسی مثل زمین و ساختمان با همت و پیگیری مسئولان استان راه اندازی شده است.
وی گفت: طرح احداث پارک سال ۸۵ در مصوبات هیئت دولت قرار گرفت که به علت نبود زمین مناسب سال‌ها راکد مانده و تاکنون هم مشکل زمین لاینحل باقی مانده است.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: سال ۹۳ مسئولیت اجرای این طرح ملی به دانشگاه واگذار شد و از آن پس با وجود نبود زمین، پارک علم و فناوری در دانشگاه یاسوج راه اندازی شد.
رحیمی گفت: با همیاری وزارت علوم ردیف اعتباری خاص برای پارک علم و فناوری قبل از اجرا در سال ۹۵ در نظرگرفته شد و مبلغ ۴۰ میلیارد ریال هم برای اجرا اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه مشکلات چندساله پارک در حیطه اختیارات و توانایی دانشگاه بوده و هست ونباید کم کاری‌ها را به گردن دانشگاه انداخت گفت: اگر سایر دستگاه‌های مسئول به تعهداتشان عمل می‌کردند تا کنون پیشرفت بیشتری را در راه اندازی این پارک حس می‌کردیم.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: بر اساس مصوبات شورای پژوهش استانداری و دانشگاه پیام نور باید ۲ سوله برای استقرار شرکت‌های فناور به پارک علم و فناوری واگذار می‌شد این در حالی است که این مهم هنوز محقق نشده است.
رئیس دانشگاه یاسوج از استقرار ۳۸ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ واحد فناور در مرکز رشد و کار آفرینی دانشگاه یاسوج ثبت و سازماندهی شده است که نیمی از آن‌ها در پارک علم و فناوری استان استقرار یافته اند.
وی پرداخت تسهیلات بلاعوض به واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری عنوان کرد و افزود: به زودی اولین رویداد علمی استارتاپ (جذب اید‌های فناورانه) به همت پارک علم و فناوری و مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه یاسوج راه اندازی می‌شود.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری با مشکل فضا و زیرساخت‌های اساسی مثل ساختمان‌های اداری و آموزشی مواجه هست گفت: با تلاش مسئولان استانی و به رغم نبود زمین این پارک در دانشگاه یاسوج به صورت موقت راه اندازی شده و چندی پیش هم با خرید ساختمان مستقل شده و در حال خدمات دهی به پژوهشگران و فناوران است.
ارسال نظرات