مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم:

فرهنگ بسيج برگرفته از عاشورا است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، گفت: فرهنگ بسيج برگرفته از عاشورا است.
کد خبر: ۸۹۵۱۲۷۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان؛ همزمان با هفته بسيج، نشست بصيرتی و روشنگري طلاب خواهر با موضوع بسيج و استكبارستيزي در حوزه علمیه خواهران شهرستان قشم برگزار شد،در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسی خالصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در سخنانی با تبریک هفته بسیج و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بسیجی دفاع مقدس به بصیرت افزایی بسیجیان اشاره کرد و افزود: بصیرت یکی از درسهایی است که باید از هشت سال دفاع مقدس آموخت. حجت الاسلام خالصی، اتحاد، ایثار، شهادت و عدم دلبستگی به ظواهر دنیوی را از آثار ارزشمند بسیجی بودن دانست و گفت: مهمترین و اساسی ترین ابزار کنونی دشمن در جنگ نرم، ابزار رسانه ای است که تنها راه مقابله با آن، بصیرت افزایی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای بسیجی دفاع مقدس در بین جوانان و نسل جدید است .

وی همچنین اظهار داشت:ولایت پذیری، مجاهدت، ایثار، اخلاص، ازخودگذشتگی، تکلیف گرایی و بابصیرت بودن ازمهمترین شاخصه های بسیجیان است که ازعاشورای حسینی درس گرفته اند. بسیج به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمن است و هرجا تفکر بسیجی باشد دشمن عقب نشینی می کند، ما باور داریم که بصیرت دینی جوانان و نوجوانان می‌تواند، آینده فرهنگی‌، اقتصادی و اجتماعی جامعه را مدیریت کند.

حاج آقا خالصی عزت واقتدار  ايران اسلامي را حاصل  خون شهدا و تفكر  بسيجي دانست و ادامه داد : فرهنگ و تفكر بسيجي بايد روز به روز در جامعه نهادينه شود  تا عزت ،عظمت، اقتدار و توسعه كشور  در سايه اين تفكر حفظ و تقويت شود.

مسئول نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج قشم همچنین به نقش لشكر بسيجي در عرصه هاي مختلف پرداخت و گفت: فرهنگ بسيج برگرفته از  از فرهنگ عاشورا است وبسيج شجره طيبه اي است كه ريشه در فرهنگ عاشورا و سيدالشهداء (ع) دارد و مهمترين وجه  آن مردمي بودن اين نهاد است.

وي با بيان اينكه نهاد مقدس بسيج يادگار ارزشمند حضرت امام خميني (ره) است تصریح کرد: حضرت امام خميني (ره) بسيج را  بر پايه مردم محوري بنيانگذاري كردند و امروز  تفكر بسيجي نه تنها در مرزهاي جغرافيايي كشور بلكه در سراسر جهان گسترده شده است.

ارسال نظرات