کار اسکان موقت ساکنان 7 روستای زلزله زده توسط سپاه البرزآغاز شد

رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت که کار اسکان موقت ساکنان 7 روستایی زلزله زده که سپاه استان معین آن ها شده بود،آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۲۹۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ پاسدارعلی ترکاشوند که درمنطقه زلزله زده غرب کشور حضور دارد، در خصوص اسکان موقت مردم کرمانشاه اظهار داشت: نیرو‌های جهادگر و سپاهی پس از وقوع زلزله فوری به سمت منطقه اعزام شدند که به محض ورود به این منطقه حال و هوای زیاد خوبی را مشاهده نکردند.
 
کار اسکان موقت ساکنان 7 روستای زلزله زده توسط سپاه البرزآغاز شد
 
وی افزود: ما در این منطقه ۳ وظیفه اصلی را بر عهده داشتیم که یکی تامین اقلام خوراکی و پوشاکی بوده و سپس اسکان اضطراری زلزله زدگان در چادر و بعد از آن اسکان موقت در کانکس است.
 
 سرهنگ پاسدارعلی ترکاشوند با بیان اینکه استقرار زلزله زدگان در چادر‌ها در تمام این روستا‌ها که البرز معین آن‌ها شده و اکنون کار اسکان موقت در خانه‌های سریع الحداث (کانکس) آغاز شده، گفت: اکنون حدود ۲۵ نفر از این زلزله زدگان در کانکس مستقر شده اند، ولی با پیشرفت سریع اینکار تا ۴۰ روز آینده کل اسکان موقت انجام خواهد شد.
 
رئیس بسیج سازندگی البرز ادامه داد: از ابتدای وقوع زلزله با قطع همزمان آب و برق در روستا‌ها مواجه بودیم که هم اکنون ۱۰۰ درصد شبکه‌های آب و برق روستا‌ها وصل شده است.
 
وی گفت: اکنون با قراردادی که با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) داشتیم کار ایمن سازی و آواربرداری یکسری از ساختمان‌هایی که در معرض تخریب و یا ریزش بودند انجام شده است.

نیاز به حدود ۵۰۰ کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان

رئیس بسیج سازندگی استان البرز افزود: گروه‌های جهادی مستقر در این روستا‌ها ضمن اینکه ساخت کانکس را در محل انجام می‌دهند، همزمان کار‌های زیرساختی و عمرانی را انجام می‌دهند.
 
وی اظهار داشت: ضمن اینکه کانکس‌های مورد نیاز در این مناطق توسط نیرو‌های جهادگر ساخته می‌شود، در کرج نیز ساخته و ارسال شده و همچنین به عنوان هدیه‌های مردمی نیز خریداری و ارسال می‌شود.
 
ترکاشوند با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۰۰ نیروی جهادگر البرزی در این منطقه حضور دارند، گفت: ما تا آخرین لحظه‌ی حل مشکلات مردم این منطقه در کنار مردم خواهیم بود و این مکان را ترک نمی‌کنیم و قول می‌دهیم بر عهد خود بمانیم.
 
وی افزود: به همین منظور قرار نیست تمرکز نیرو‌ها کوتاه مدت باشد و نیرو‌های جهادی سازماندهی شدند تا به صورت دوره‌ای در این مناطق حضور داشته باشند و در هر روستا حداقل یک گروه جهادی حضور داشته باشند.
 
استان البرز معین ۷ روستای تپانی قدیم، تپانی جدید، تپانی الیاسی، الیاس احمد، الیاس خلیفه، قلعه بهادی، قلعه واری و نورآباد در دشت ذهاب استان کرمانشاه شده است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها