امام جمعه پلدختر:

عمل به وصایای شهدا وظیفه همگان است/کسی که به انقلاب اعتقاد ندارد خائن است

امام جمعه پلدختر گفت: کسی که به انقلاب اعتقاد ندارد خائن بوده و لیاقت داشتن مسئولیت در حکومت اسلامی را ندارد.
کد خبر: ۸۹۵۱۷۸۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸


به گزارش خبرگزاری بسیج پلدختر، حجت الاسلام محمد سوری روز چهارشنبه در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزان در سالن اجتماعات اداره ارشاد پلدختر اظهار داشت: اطاعت پذیری از ولایت و تنها نگذاشتن آن رکن رکین دین و انقلاب که خط مشی آن را امام زمان (عج) در عصر غیبت ترسیم کرده است.
سوری افزود: در غالب و اکثر وصیت نامه‌های شهدا ولایت پذیری سفارش آنها بوده که با الهام گرفتن از خداوند آن را وصیت کرده‌اند و ما باید ادامه دهنده راه شهدا و وصایای آنها سرلوحه کار خود قرار دهیم.
امام جمعه پلدختر دومین وظیفه و دین نسبت به شهدا را حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: برای انقلاب اسلامی شهدای زیادی تقدیم نموده‌ایم و باید در جهت حفظ آن حرکت کنیم .
وی افزود: کسی که به انقلاب اعتقاد ندارد خائن است و لیاقت مسئولیت در حکومت اسلامی را ندارد و زمانی که چنین افرادی بخواهند در مسند انقلاب باشند باید از آن به عنوان آفت یاد کرد.
سوری خاطر نشان کرد:شهدا برای مقابله با ظلم و دفع آن مبارزه کرده و شهید شدند و مبارزه با کفر و الحاد یکی از وصایای شهدا است و مسلمان بر اساس آیات قرآن تا خاموش شدن فتنه نباید آرام گیرد .
سوری با اشاره به شهدای مدافع حرم افزود: یکی از فتنه‌ها در منطقه داعش تکفیری بود که مدافعان حرم برای از بین رفتن این فتنه به شهادت رسیدند و رزمندگان اسلام تا خاموش شدن آن مبارزه کردند .
امام جمعه پلدختر یکی دیگر از وصایای شهدا را خطاب به زنان و حفظ حجاب دانست و گفت: حفظ حجاب از وصایای شهدا است و شهدا از دامن‌های پاک به شهادت رسیدند و حفظ حجاب را از خون خود کوبنده‌تر و از اسلحه کارسازتر
می‌دانند.
سوری امام جمعه بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: ما هر چه داریم به برکت هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و خون شهدا است و عمل به اصول ،آرمان‌ها و وصایای شهدا و پیروی از ولی فقیه است.
سوری گفت: شهادت مرگی انتخابی است که انسان به خاطر اخلاص و صفای درونی بهترین هستی که جان است را فدای دین می‌کند.
سوری امام جمعه افزود: شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و تنها فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند برای روشنی راه مشعل باشد که برخواسته از مکتب حقه تشیع و فرهنگ ایثار و شهادت افتخار ایران است که خرمن ظلم و ستم را می‌سوزاند و این
حقانیت حرکت شهدا است.

امام جمعه پلدخترگفت: هیچ خونی نزد خداوند بهتر از خون شهدا نیست وهر نیکی مافوقی و عمل بهتری دارد جز مقام شهدا که بالاتر از آن نیست.
سوری افزود: بر اساس روایت و احادیث سه گروه انبیا ، علما و شهدا فردای قیامت شفاعت می‌کنند که مقام شهید بسیار بالا و شهید زنده است و روز قیامت شفاعت می‌کند.
شایان ذکر است در ادامه از خانواده 63 شهید دانش آموز و 9 شهید فرهنگی شهرستان پلدختر با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات