مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان:

لزوم تشکیل قرار گاه جهاد علمی در لرستان

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: قرارگاه جهاد علمی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۱۹۸۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهدی رحیمی صبح امروز در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه در آسمانی پرنور همواره اخترانی وجود دارند که درخشش بیشتری دارند اظهار داشت: این اختران غالباً نظرات را به سمت خود جلب می‌کنند و بسیجیان همان اختران جامعه امروز هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج مترادف بانام جوانمردانی است که عطر وجودشان عالمی را معطر می‌کند افزود: تفاهم‌نامه‌های بسیاری با مراکز مختلف در استان منعقد کرده اما تاکنون این تفاهم‌نامه تنها در دانشگاه علمی کاربردی لرستان عملیاتی شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان بیان کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان به‌عنوان معاونت متولی فعالیت‌های علمی بسیج در استان است که کلیه فعالیت‌های علمی بسیج اقشار دانشور و بسیج متخصص، پایگاه‌های علمی و پژوهشی، سپاه‌های نواحی شهرستان‌ها را تعریف و نظارت کرده و تأمین اعتبار انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: 2 هزار معاون علمی پژوهشی در راستای تعمیق فرهنگ توسعه و ترویج و نوآوری، درصدد بسط فعالیت‌های علمی در سطح پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بسیجی کسی است که دلسوز نظام جمهوری اسلامی بوده و در جهت پیشرفت منافع انقلاب اسلامی گام بردارد بنابراین موردحمایت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان در 10 مرکز این سازمان خدمات علمی، پژوهشی و فناوری به بسیجیان ارائه می‌دهد، تصریح کرد: اولین مرکز این سازمان تحت عنوان مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین بسیجی در سال 1387 راه‌اندازی شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: در مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین بسیجی، حمایت‌های بلاعوض از طرح‌های آماتوری بسیجیان انجام می‌گیرد.

وی بابیان اینکه مراکز رشد و توسعه و خلاقیت بسیج را در راستای هدفمندسازی فعالیت‌ها راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته قدر که خروجی آن پروژه های های تک و جهانی است، مرکز رشد گیاهان دارویی و کشاورزی، مرکز رشد شهید چوبکار بروجرد و  مرکز رشد بسیج کوهدشت در استان لرستان فعال است

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 84 طرح علمی موردحمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان قرارگرفته که از این تعداد سه طرح به مرحله تجاری‌سازی رسید و سه طرح دیگر به‌عنوان طرح حرفه‌ای به کشور اعلام شد که 2 طرح آن مصوب شد و در 6 ماهه نخست سال 32 طرح موردحمایت قرارگرفته که 2 طرح آن در حال تجاری‌سازی است و یک طرح حرفه‌ای با کاربرد نظامی به مراجع ذیصلاح اعلام‌شده است.

وی در رابطه با فعالیت خانه نخبگان بسیج علمی، گفت: زیر نظر خانه نخبگان بسیج علمی استان کارگروه‌های تخصصی متناسب با مسائل و مشکلات استان تشکیل‌شده و در همین راستا امسال پنج کارگروه گردشگری، صنعت، گیاهان دارویی پلاسما و لیزر در استان راه‌اندازی شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با اشاره به لزوم پایگاه علمی در سطح استان و همه شهرستان‌ها تصریح کرد: 6 پایگاه مقاومت در سطح لرستان به پایگاه علمی پژوهشی تبدیل‌شده و 60 تا 100 درصد فعالیت‌های علمی در این مراکز صورت می‌گیرد که هدف ما از ایجاد این پایگاه‌ها فعالیت علمی در سطح مساجد است و در سال 97 نیز 6 پایگاه علمی پژوهشی خواهران را به برنامه‌های سازمان اضافه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال آینده میزان حمایت‌های بلاعوض افزایش یابد، گفت: قرارگاه جهاد علمی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه یک‌روزه دستاوردهای بسیج در حاشیه جشنواره جهادگران علم و فناوری، اظهار کرد: در این نمایشگاه، هفت غرفه از شرکت‌های دانش‌بنیان، پایگاه‌های علمی بسیج کارخانجات و مراکز رشد برپاشده است.

وی افزود: در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان از چهار طرح برتر رونمایی می‌شود و نیز از 6 نفر مخترع و طرح مرکز و 12 نفر از پژوهشگران برتر سازمان بسیج مستضعفین اقشار برگزیده تجلیل به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: اسامی این 18 نفر جهت شرکت در جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری به تهران معرفی می‌شوند ضمن اینکه بایستی گفت در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری از بین سه هزار و 200 اختراع، استان لرستان مقام نخست را درزمینهٔ اختراعات کسب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات