روحیه بسیجی به جهان منتقل شده اسنت

امام جمعه سامان گفت: روحیه بسیجی به جهان منتقل شده اسنت
کد خبر: ۸۹۵۲۷۵۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه سامان حجت الاسلام علی اصغر عقيلی در خطبه اول نماز جمعه اين هفته اظهار کرد: فقط سفارش به تقوا کافی نيست و اگر به دنبال تهذيب و تزکيه نفس خود نباشيم تقوی حاصل نخواهد شد.

علی اصغر عقيلی با بيان اينکه صفتي که امروز مورد بحث ماست، صفت جدا شدن روح به سمت پروردگار عالم است اذعان داشت: اگر اين اجل و عمر برای انسان مشخص و مقدر نبود هر آينه روح متقين به طرف پروردگار پرواز می‌کرد.

وی با بيان اينکه اگر به هر يک از ما گفته شود که يک هفته ديگر بيشتر زنده نيستيم و ما بخواهيم حق و حقوق ديگر و حقوق خدا را ادا کنيم يعنی متقی نيستيم چرا که بسياری از حقوق را ضايع کرده‌ايم و الان در پی جبران هستيم اذعان داشت: اگر برای  پرواز آماده باشيم يعنی با تقوا هستيم.

امام جمعه سامان ترس از عقاب و شوق به ثواب در همه افراد متقی وجود دارد بيان داشت: ولی اجمالا برای رفتن به طرف پروردگار آماده است اگر به ما بگويند که صحبت‌های هفته شما ضبط شده و الان برای ما مهم نباشد که برای همه به اجرا در آيد اينجا نشان می‌دهد که فرد با تقوی است ولی اگر رنگ از چهره باختيم و ترسيديم نشان دهنده اين است که تقوي ندارد.

وي با بيان اينکه در تاريخ آمده است شخصي محضر حضرت سليمان آمد و با التماس و خواهش از او خواست که به باد بگو که مرا به هندوستان ببرد تا از دست ملک موت در امان باشم ، سليمان چنين کرد. روز بعد که حضرت سليمان ازرائيل رو ديد و از او گله کرد که چرا به بندگان خدا چپ نگاه مي کني؟ ملک موت در پاسخ گفت : من از خدا دستور داشتم که او را در هندوستان قبض روح کنم و او خودش با پاي خودش به آنجا امده بود کسي که از مرگ فرار کند با تقوي نيست ، کسي که از پرونده ي خود وحشت دارد با تقوي نيست.

عقيلي در ادامه به ادامه داستان حضرت سليمان اشاره کردند و فرمودند: حضرت سليمان با آن قدرت ماوراي طبيعتي که داشت در هنگام صدور دستور مرگ از طرف خداوند سريعا ملک موت جان او گرفتند و چند روز بعد معلوم شد که روزها پيش از دنيا رفته است.

امام جمعه شهرستان سامان  به پيرزوي بسيجيان بر رژيم منحوس داعش اشاره کردند و عنوان کرد: داعش جناياتي که انجام مي داد از جنايات از شمر، يزيد، معاويه و همه حراميان به مراتب بدتر بود ,جناياتي مثل سوزاندن اعضاي يک خانواده از وقايع کربلا خيلي به مراتب شديد تر و وحشتناک تر است و همچنين کندن پوست افراد و سر بريدن افراد از ديگر جنايت هاي داعش بود.

وی افزود :هدف چنين جناياتي ترساندن کشورهاي منطقه بود تا بتوانند در منطقه حکومت کنند و کساني که ميخواهند تازه مسلمان شوند بترسند و مسلمان نشوند ,دنيا که خبر ندارد که اسلام چنين نيست و داعشي که بر روي پرچم خود" لا الاه الا الله " نوشته بود خود داشت در منطقه اسلام هراسي ايجاد ميکرد.

عقيلي در ادامه به اتحاد بسيجيان و شکست داعش اشاره کرد و گفت : گرايش به اسلام در اروپا آغاز شده است و مردم به اسلام روی آورده‌اند.

حجت الاسلام عقيلي در ادامه به هفته  وقف اشاره کرد و اظهار داشت:  بايد در مورد وقف و مواردي که وقف مي کنيم مديريت داشته باشيم. و در بعضي روستاها خانه ي عالم وجود ندارد ,چه اشکالي دارد که ما جايي که نياز براي عالم روستا يا شهر خانه وقف کنيم ودر مورد وقف بايد با اهل فن مشورت کنيم تا در همه جهات شهرمان و روستا هايمان پيشرفت داشته باشيم.

وي عنوان کرد :به فرموده مقام معظم رهبري مدظله العالی خداوند به امام راحل الهام کرد تا بسيج بيست ميليوني را ايجاد کند که امروز شاهد آن هستیم که روحیه بسیجی به جهان انتقال پیدا کرده است وپیروزی سوريه و لبنان و ... به خاطر بسیج است.
 
 
ارسال نظرات