به مناسبت هفته بسیج

دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی با فرمانده سپاه بیجار

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های بیجار با فرمانده سپاه دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۵۳۲۷۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جمعی از دانشجویان بسیجی در محل دفتر فرماندهی سپاه بیجار به مناسبت ۲ آذر و روز بسیج دانشجویی با فرمانده سپاه بیجار دیدار و گفت و گو کردند.

نرجس محمدنظامی مسئول دفتر بسیج دانشجویی بیجار در این دیدار ضمن عرض تبریک ماه ربیع الاول و تبریک نابودی داعش عملکرد بسیج دانشجویی را تشریح نمودند.

در ادامه این مراسم فرمانده سپاه بیجار با تبریک هفته بسیج به دانشجویان بسیجی، اظهار داشت: در تاریخ ۵ آذر سال ۵۸ بسیج مستضعفین تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیج به یک تفکر تبدیل شده است و در سراسر کشور‌های اسلامی منتشر شده است، بیان داشت: منظور امام (ره) از این واژه این است که شجره طیبه بسیج به حدی از بلوغ رسیده که مرز‌های جغرافیایی را حتی در حد بین المللی شامل شود.


عسگری منظور حضرت امام (ره) از بسیج جهان اسلام این بود که روحیه بسیجی در تمام کشور‌ها رو به گسترش است و نمونه آن تشکیل حشد الشعبی در کشور عراق و نیرو‌های حزب الله در لبنان و یمن که برگرفته از بسیج مستضعفین در ایران اسلامی است.


وی با طرح این سوال که چرا داعش با وجود آن همه قدرت نتوانست به حرم مطهر امامان و حتی حرم حضرت زینب (س) و حتی حرم امامین عسکرین دست درازی کند؟ بیان داشت: وجود ولایت فقیه بعنوان جریانی که توانست نیرو‌های مذهبی و جوان را در کنار هم قرار دهد و بازوی پرتوان ولایت فقیه نیز سپاه و بسیج است.

وی ادامه داد:تفکر بسیج و بسیجی ۲ خصلت مهم دارد:خصلت اول اینکه بسیج آلوده به مباحث اشرافی گری نیست و ساده زیستی سرلوحه کارش است و خصلت دوم اینکه یک بسیجی وقتی کاری بزرگ انجام میدهد بدون چشم داشت بوده و مزد نمیخواهد.

فرمانده سپاه بیجار تاکید کرد: دانشجوی بسیجی باید بتواند تمام افکار را جذب کرده و در راه پیشبرد انقلاب به کار ببرد.

در پایان جلسه با اهدای هدایایی به مناسبت روز بسیج دانشجویی از آن‌ها تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات