فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

ایجاد تحول اساسی در رویکرد اساتید دانشگاه ها

سردار ابوحمزه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید یک تحول اساسی و بنیادی در رویکرد اساتید دانشگاه ما ایجاد شود.
کد خبر: ۸۹۵۳۷۴۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه در جشنواره جهادگران علم و فن آوری بسیج در سالن همایش‌های علمی دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ضمن تبریک هفته بسیج و پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام در سوریه و عراق اظهار داشت: این پیروزی‌ها با درایت مقام معظم رهبری و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام محقق شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اتفاقی که در دوران قاجار در کشور ما افتاد خاطر نشان کرد: این اتفاق سبب شد تا روشنفکران غرب‌زده به جهت‌گیری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی کشور را به‌سمت و سوی وابستگی به فرهنگ غرب سوق دهند.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه اساتید و دانشگاهیان ما ضروری است که این مسئله را مورد آسیب‌شناسی قرار داده و در جهت آگاهی به نسل جوان روی این موضوعات کار کنند.

وی با بیان اینکه این اتفاق سبب شد تا کشور ما از کاروان علم و فناوری عقب بیفتد گفت: کشورهای اسلامی حدود 10 قرن حرف اول را در حوزه‌های مختلف علمی می‌زدند و دانشجویانی از سراسر دنیا نزد دانشمندان مسلمان درس می‌آموختند.

سردار ابوحمزه با اشاره به جفایی که دانشجویان غربی درس‌خوانده در پای درس اساتید اسلامی انجام دادند، خاطرنشان کرد: با انقلاب صنعتی و رنسانس همه علوم و دستاوردهای علمی اسلام را به نام خود ثبت کردند.

وی با بیان اینکه در هیچ رشته‌ای در مراکز آموزش عالی ما فلسفه علم تدریس نشده و تمام منابع درسی از قرن 16 به بعد آموزش داده می‌شود گفت: خودباختگی‌ برخی از اساتید و دانشجویان ما به دلیل نداستن فلسفه علوم بوده و متاسفانه در این زمینه تحقیق هم نمی‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه این دانشمندان غربی همه چیز را به نفع خود مصادره و ثبت کردند گفت: یک شرق‌شناس مسیحی فرانسوی در کتاب تاریخ تمدن اسلام و غرب نکاتی را بیان می‌کند که به عمق جفای غرب در حق دانشمندان اسلامی پی میبریم.

وی خیانت سلاطین جور در کشورهای اسلامی، افکار روشنفکران غرب‌زده و خیانت اندیشمندان و متفکران غرب اشاره کرد و افزود: از قرن 16 و 17 غرب به سرعت پیشرفت کرده و کشورهای اسلامی از قافله علم و تمدن عقب ماندند.

سردار ابوحمزه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید یک تحول اساسی و بنیادی در رویکرد اساتید دانشگاه ما ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما باید از میانبرها استفاده کرده و به کمک ابتکار، خلاقیت، نوآوری و ابداع فاصله ایجاد شده را جبران کنیم تصریح کرد: امروز آمریکا به واسطه استفاده متعارف و غیرمتعارف از علم، صنعت و تکنولوژی در دنیا یکه تازی می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ما راه آمریکا را ادامه نمی‌دهیم گفت: آنها به دنبال قدرت، ثروت و لذت بوده و ما به دنبال عقلانیت، معنویت و عدالت هستیم.

وی با اشاره به اهمیت خودباوری در بین جوانان، نخبگان، دانشگاهیان و دانشمندان گفت: این جشنواره‌ها یک شروع مقدس و نورانی است و امروز نقش جوانان، دانشمندان، نخبگان و پژوهشگران ما همان نقش خط‌شکنان در جبهه دفاعی و نظامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار