رئیس دانشگاه لرستان در نشست با اصحاب رسانه خبر داد:

برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان از برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۳۷۶۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، خسرو عزیزی درنشست خبری با اصحاب رسانه لرستان ضمن تبریک هفته بسیج ظهار داشت: جشنواره پژوهش وفناوری هرساله دراستان لرستان همزمان باسایر استان‌های دیگر در هفته پژوهش برگزارمی‌شود.


وی با بیان اینکه در کنار این جشنواره نمایشگاه پژوهش برپا خواهد شد افزود: افتتاح نمایشگاه پژوهش فردا 5 آذر ماه و به مدت یک هفته در دانشگاه لرستان برپا است.


رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد: این نمایشگاه دارای 55 غرفه با فضای 1000مترمربع و شامل 18غرفه فن بازار ،9غرفه ایجاد اشتغال و کارآفرینی و 28غرفه دستاوردهای فناوری و پژوهشی است.


وی با اشاره به فلسفه وهدف از این نمایشگاه بیان کرد: نگاه کلی دو هدف است؛ تجلیل از محققین، ایده پردازان، فناوران ازجمله اساتید، دانشجویان، شرکت‌های دانش بنیان، دانش آموزان و هدف دوم اشتغال است.


عزیزی گفت: اگرما بتوانیم در پژوهش ایده را به فناوری و فناوری را به به ثروت تبدیل کنیم مشکلات اقتصادی وبیکاری جوانان حل می‌شود و سبب تجاری سازی و حتی رقابت باسایرکشورها خواهد شد.


رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه برای پرپایی نمایشگاه درهمین راستا تقسیم کارهایی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: مسئول کمیته اجرایی به عهده دانشگاه لرستان، پارک علم وفناوری مسئول تقدیر از فناوربرتر، بنیادنخبگان مسئول جشنواره ایده‌های علمی برتر، آموزش وپرورش مسئول جشنواره پژوهش دانش آموزی و مرکزفنی وحرفه‌ای مسئول دبیرکمیته فناوری انتخاب شده‌اند .


وی با اشاره به اینکه از 64 نفرپژوهشگر برتر ازجمله دانشجو، دانش آموز، ایده‌های برتر، فناوران برتر، کارآفرینان برتر که در روز اختتامیه تجلیل و تقدیرخواهد شد تصریح کرد: از 12ایده یک ایده برتر، از50 مخترع، یک مخترع برترو از500 فناور در غالب 150شرکت فناور که در بین آنها 2نفرفناور برتر و یک کارآفرین برتر و یک نفر از دانش آموز پژوهشگر انتخاب می‌شود.


عزیزی به شعارهای هفته پژوهش وفناوری اشاره کرد و اظهار داشت: شنبه پژوهش فناوری ودانش آموز و مدرسه، یک شنبه پژوهش فناوری وصنعت، دوشنبه پژوهش فناوری و ایده وخلاقیت ، سه شنبه پژوهش وفناوری واقتصادمقاومتی، چهارشنبه پژوهش وفناوری و سرمایه ملی، پنج شنبه پژوهش وفناوری ومهارت کار آفرینی ، جمعه پژوهش وفناوری و حوزه ودانشگاه از جمله عناوین شعاری در هفته پژوهش و فناوری هستند.
 
 
 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات