نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

فرمان تشکیل بسیج مستضعفین نشان از درایت امام بود

فرمان تشکیل بسیج مستضعفین نشان از درایت، آینده نگری و دشمن شناسی امام خمینی(ره) بود و از آن پس تاکنون همواره شاهد آثار و برکات فراوان این نهاد مقدس در عرصه های مختلف برای پاسداری از انقلاب و ارزش های انقلاب هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۴۷۲۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

به گزارش روابط عمومي سپاه ناحيه زنجان: به گزارش خبرنگار افتخاری بسیج از زنجان، آیت الله علی خاتمی امروز در همایش شکوه مقاومت که توسط سپاه ناحیه زنجان به مناسبت پنجم آذر ماه روز تشکیل بسیج مستضعفین در سالن 6 هزار نفری انقلاب زنجان برگزار شد، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب توطئه های گوناگون دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی شروع شد، اظهار داشت: سه روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که دشمنان جنگ مسلحانه را علیه انقلاب در ایران اسلامی شروع کردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه آینده نگری و دشمن شناسی امام خمینی (ره)توانست توطئه های دشمانان را خنثی کند، افزود: امام (ره) در سال 1358 دستور تشکیل بسیج مستظعفین را صادر کرد و هشت سال جنگ تحمیلی در سال 1359 شروع شد که این آینده نگری امام خمینی (ره) را می رساند.

وی با تاکید براینکه هوشیاری و آگاهی مسئولان و ملت ایران، توطئه های شوم دشمن را یکی پس از دیگری خنثی می کند به تشکیل بسیج مستضعفین توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) اشاره و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه و دسیسه های دشمنان برای شکست این انقلاب و تجزیه ایران در اقصی نقاط کشورمان به بهانه های واهی آغاز شد و حضرت امام (ره) برای حفظ انقلاب اقداماتی را انجام دادند که یکی از این اقدامات اصیل، ماندگار و حکیمانه، تشکیل بسیج مستضعفین بود.

آیت الله خاتمی گفت: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین نشان از درایت، آینده نگری و دشمن شناسی بود و از آن پس تاکنون همواره شاهد آثار و برکات فراوان این نهاد مقدس در عرصه های مختلف برای پاسداری از انقلاب و ارزش های انقلاب هستیم.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان در روز چهارشنبه گفت: ایشان فرمودند آماده بودن در مقابل دشمنان را از قرآن کریم آموخته‌ایم و باید از آمادگی بالایی برخوردار باشیم تا دشمن اجازه تجاوز پیدا نکند.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا فقط یک درصد احتمال پیروزی در جنگ با ایران را به خود میداد مطمئن باشید به ایران حمله نظامی انجام میداد و درنگ نمی‌کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بسیج در هر زمان و با توجه به نیازها همچون واکسن فلج اطفال، کمک به مردم زلزله‌زده، عرصه‌های علمی و ساخت تجهیزات نظامی حضور داشته است، خاطرنشان کرد: بسیج تنها در ایران آثار و برکات نداشته، بلکه توطئه‌های دشمنان در عراق و سوریه با تفکر بسیجی شکست خورده است و امروز بسیج در همه عرصه های حضور دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی یمنی‌ها در برابر مثلث شوم عبری، عربی و غربی نیز با تفکر بسیجی حاصل شده است، تصریح کرد: در جنوب کشور لبنان نیز مقاومت‌ طی سالیان گذشته بر اساس تفکر بسیجی بوده است.

گفتنی است، همزمان با آخرین روز هفته بسیج ، همایش بزرگ بسیجیان شهرستان زنجان با عنوان شکوه مقاومت و با حضور آیت الله خاتمی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب شهرستان زنجان ، سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان در ورزشگاه 6 هزار نفری انقلاب زنجان برگزار شد .

 

 

ارسال نظرات