همنشینی و خدمت به کوخ نشینان اجر مدافعان حرم را دارد

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مشارکت در امر خیر باید از ظرفیت و توانایی دانشجویان برای ورود به مسائل اجتماعی استفاده کرد چرا که خلا فرهنگی یک معضل اساسی در روستاها است که این مهم جای خدمت مضاعف دارد.
کد خبر: ۸۹۵۴۷۷۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
همایش بزرگ انقلابیون جهادی شب گذشته با محوریت تجلیل از گزوه‌های جهادی برتر دانشجویی و خادمین راهیان نور و با حضور مسئولین و استقبال گرم دانشجویان دانشگاه‌های استان در محل سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

شهرام مهدوی‌مطلق در این مراسم با تبریک پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت اظهار کرد: این پیروزی با بسیج جهان اسلام محقق شد و در کنار این پیروزی حماسه کمک رسانی به مناطق زلزله زده در غرب کشور تبلور عینی و صحنه قابل درکی از مفهوم بسیج در عرصه ملی و منطلقه‌ای بود.

وی ضمن بیان اینکه همین دو حادثه تلخ و شیرین تفسیری از طنین انداز شدن نوای دلنشین تفکر بسیجی در پهنه جغرافیای ایران اسلامی و مصداق فراز بسیجیان جهان اسلام در آخرین بیانیه حضرت امام (ره) در مورد بسیج است، افزود: این همایش به پاسداشت و تجلیل از دانشجویان عرصه جهادی و خادمین اردو‌های جهادی و عرصه اقتصاد مقاومتی است.

مهدوی مطلق گفت: بسیج یک افق بلند و توحید محور در مقابل دنیا گرایان و مادی اندیشان است و امروز ایران اسلامی و جهان اسلام نیازمند فرهنگ و تفکر بسیجی است و پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت نیز مرهون همین فرهنگ و تفکر است.

وی به بیان برنامه‌های بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی استان ۷۲ عنوان برنامه را در ۳۴ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان برگزار شد.

وی با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان تصریح کرد: حضور در روستا‌های محروم و همنشینی و خدمت به کوخ‌نشینانی که یک تار موی آن‌ها برتری دارد بر تمامی وجود کاخ نشینان همان اجری را دارد که مدافعان حرم و رزمندگان در جبهه مقاومت انجام می‌دهند.

مهدی‌مطلق با اشاره به اردو‌های جهادی در تابستان امسال گفت: ۲۱ گروه جهادی از دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان که شامل ۱۲۰۰ دانشجو بودند به ۶۵ روستای محروم استان خدمات دادند.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری ده‌ها یادواره شهدا، مشاوره به ۴۰۰ نفر در مناطق محروم، توزیع اقلام آموزشی بین هزاران نفر و برگزاری کلاس‌های تقویتی، قرآنی و اخلاقی ۵ هزار نفر و همچنین ویزیت رایگان ۴ هزار نفر در حوزه‌های دندانپزشکی و پزشکی و خدمات دیگر از برنامه‌های مهم اردو‌های جهادی بود.

مهدوی مطلق در ادامه افزود: در تابستان و با حضور گروه‌های جهادی توانستیم تعداد ۱۲ مدرسه را مرمت و بازسازی، تعداد ۱۵ مسجد را بازسازی و همچنین احداث دو مسجد از دیگر برنامه‌ها و اقدامات گرو‌های اردو‌های جهادی استان بود.

وی به ساخت خانه برای خانواده‌های دارای معلول اشاره کرد و گفت: ۳۰ مورد خانه برای معلولان بازسازی و ۵ مورد هم ساخته شد و در بحث آبرسانی ۳ مورد و ایجاد سرویس بهداشتی ۲۰ مورد وجود داشت که این از دیگر اقدامات مهم ارائه شده اردو‌های جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسؤول با اشاره به تلاش کمک به زلزله زدگان کرمانشاه افزود: در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی و پخت و پز اقداماتی صورت گرفت و اولین گروه متخصص و جهادگر دانشجویی استان همان روز‌های اول در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و هم‌اکنون گروهی دیگر به این مناطق اعزام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مشارکت در امر خیر باید از ظرفیت و توانایی دانشجویان برای ورود به مسائل اجتماعی استفاده کرد چرا که خلا فرهنگی یک معضل اساسی در روستا‌ها است که این مهم جای خدمت مضاعف دارد.
ارسال نظرات