به همت حوزه 216 حضرت زکیه(س)؛

کارگاه مهارت دختران در هفته بسیج برگزار شد

به همت پایگاه فاطمه معصومه حوزه 216 حضرت زکیه کارگاه مهارت دختران با حضور کارشناس سرکار خانم شادابی و بسیجیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۳۱۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به مناسبت هفته بسیج و به همت پایگاه فاطمه معصومه حوزه 216 حضرت زکیه کارگاه مهارت دختران با حضور کارشناس سرکار خانم شادابی و بسیجیان برگزار شد.

کارگاه مهارت دختران رد هفته بسیج برگزار شد

کارشناس کارگاه با تبریک هفته بسیج و طرح سوال اینکه چرا به سختی «نه» میگوییم گفت : کودکان در سنین خاصی ویژگیهایی دارند که اندکی متفاوت از ویژگیهای آنها در سالهای دیگر زندگی است. در حدود سنین 4 - 5 سالگی تمایل دارند، استقلال بیشتری داشته باشند. در مقابل خواسته‌های دیگران مخالفت می‌کنند و به عبارتی از قول والدین لجبازی می‌کنند. این دوره سنی به« سن نه گفتن» معروف است.

وی ادامه داد : رفتار معکوس به نحوی در اکثر عملکردهای کودک دیده می‌شود و او به نحوی می‌خواهد بر خلاف خواسته والدین خود عمل بکند. این ویژگیها بطور طبیعی در این سنین آغاز می‌شوند و می‌توان گفت تمرینات اولیه‌ای برای پیدا کردن مهارتهای مرتبط در سنین بزرگسالی هستند.

این کارشناس افزود: اگر بخواهیم انواع مواردی که ناچار به استفاده از این مهارت هستیم را دسته بندی کنیم ،به دو طبقه کلی می رسیم ؛نه گفتن به خود و نه گفتن به دیگران .  

شادابی مشاوره نوجوانان گفت: افرادی که مهارت نه گفتن دارند،قاطعیت خوبی دارند.اعتماد بنفس آنها بالاست ،برنامه های شخصی در زندگی دارند و اهدافشان روشن و واضح است و می دانند که از چه راهی به اهداف خود خواهند رسید. در مقابل افرادی که توان کافی برای نه گفتن ندارند اعتماد به نفس ضعیفی دارند ،به راحتی تسلیم دیگران می شوند و ممکن است اهداف و برنامه ریزی مشخصی نداشته باشند و اگر داشته باشند به ان اهمیت لازم را نمی دهند.

این افراد معمولا به براورده شدن خواست دیگران اهمیت می دهند که می تواند ناشی از ترس انها به از دست دادن دوستیها و طرد شدن وغیره باشد.

وی در پایان خاطر نشان کردند :اطلاعات و آگاهی های خود را افزایش دهید،خود را تقویت کنید و مطمئن باشید که نه گفتن ، روابط اجتماعی شما را مختل نخواهد ساخت. در مواردی هم که نه گفتن به مسائل جدی و خطرناکی مربوط می‌شود، از دست رفتن رابطه به نفع شما خواهد بود. با برقراری روابط سالمتر اجتماعی جایگزینی برای رابطه از دست رفته خواهید داشت.

 

 

خبرنگار بسیجی :فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار