رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد:

لزوم توجه به نماز جماعت دردانشگاه‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در دومین همایش تجلیل از فعالان و خادمان نماز دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مبحث نماز تنها به یک سری حرکات عبادی که در طول روز می‌بایست انجام شود خلاصه نمی‌شود و مبحثی کاملا مفصل است.
کد خبر: ۸۹۵۵۵۱۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان کورش ساکی در همایش تجلیل از فعالان و خادمان نماز دانشگاه علوم پزشکی لرستان به نقش علوم انسانی در رشد و تعالی جوامع بشری اشاره کرد و اظهار داشت: بر خلاف علوم تجربی و علمی این علوم انسانی هستند که ما را از عادت‌ها جدا و وادار به تفکر می‌کنند.


وی با تأکید بر جایگاه ویژه نماز افزود: نماز چرا‌های افق فراروی ما را باز می‌کند و عبادتی است که اصل هدف خلقت می‌باشد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: نماز با وجود پاسخگویی به خیلی از چراگویی‌ها خود سرشار و مملو از چرا‌های زیادی است که بررسی آن‌ها یکی از ضروریات جامعه ما می‌باشد. وی ابراز داشت: ما باید تلاش کنیم چرا‌های مربوط به نماز را برای جوانان تفسیر کنیم تا با این کار زمینه رشد فکری و اجتماعی را فراهم سازیم.

ساکی گفت: نماز واسطه‌ی نزدیکی معرفتی به خداوند است و باید در بین جوانان ترویج پیدا کند. دکتر ساکی عنوان کرد: قویترین بنیان در جهان باور‌ها و ایدئولوژی‌ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: این باور‌ها از دل نیات انسان‌ها بیرون می‌آیند که رفته رفته تبدیل به باور می‌شوند. دکتر ساکی اظهار داشت: اگر نیات انسان‌ها در راه خدا و برای او نباشند به بیراهه خواهند رفت و نماز می‌تواند زمینه‌ی الهی شدن نیات را فراهم کند.

وی در بخش پایانی سخنانش با عنوان این مطلب که هم اکنون در ۳۲ مرکز و واحد وابسته به دانشگاه هر روز نماز جماعت برگزار می‌شودخاطر نشان کرد: نشست‌های معنوی از برنامه‌هایی است که ظرف یک سال گذشته در بیمارستان‌ها آغاز شده و از این بایت از دفتر نهاد رهبری دانشگاه تشکر می‌کنم.

ساکی تصریح کرد: امیدوارم همه‌ی ما بتوانیم بنده‌های خوبی برای خداوند باشیم و در ترویج فرهنگ نماز گام‌های بلندتری برداریم.

انتهای خبر/ز
ارسال نظرات
آخرین اخبار