یک استاد دانشگاه در گفتگو با«بسیج»عنوان کرد

بسیج؛ پرچمدار مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن

ابهری گفت: بسیج به عنوان پرچمدار حرکت مقابله فرهنگی باید ضمن آگاه سازی اقشار مختلف در ابعاد توطئه ها و برنامه ریزی های دشمنان طرح های اساسی در راستای خنثی سازی و آموزش های اجرایی تهیه و اجرا کند.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۵۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

 مجید ابهری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با نقش مفید و موثر بسیج برای مقابله با مخاطرات فرهنگی از سوی دشمن اظهار داشت: در سال 1368 مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی و اهداف شوم دشمن در ابعاد هجوم فرهنگی و تخریب بنیان های فکری اشارات مهمی فرمودند.

وی افزود: متاسفانه نخبگان و صاحبنظران در آن روز و سال عمق فاجعه را دریافت نکردند از آن روز تا به حال بارها معظم له در قالب رهنمودهای فرهنگی و اجتماعی موضوع شبیخون فرهنگی و رخنه فرهنگی اشارات مهمی کردند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در این میان سهم نهادهای برخاسته از انقلاب اسلامی در زمینه های مهندسی فرهنگی شناسایی برنامه های توطئه های فرهنگی و تدوین برنامه های مقابله بسیار مهم و قابل توجه می باشد.

آسیب شناس و پژوهشگر اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از این ارکان اصلی بسیج است که در شاخه های مختلف بسیج دانش آموزان، روحانیون، اساتید دانشگاه، دانشجویان و سایر اقشار بوده و با تدوین برنامه های اساسی در مورد آسیب های نو پدید فرهنگی همچون توطئه های فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای چهره های به ظاهر دینی و در باطن برانداز و توطئه ساز و برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان باید طرح ها و زیر ساخت های فکری و فرهنگی را مطابق با ارزش های اصیل شیعی همچنین برگرفته از رهنمودهای سازنده رهبری دلسوز انقلاب اسلامی تدوین و به اجرا در بیاورند.

استاد دانشگاه مطرح کرد: در این زمینه بسیج به عنوان پرچمدار حرکت مقابله فرهنگی باید ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی اقشار مختلف در ابعاد توطئه ها و برنامه ریزی های دشمنان طرح های اساسی در راستای خنثی سازی و مقابله و آموزش های اجرایی تهیه و اجرا کند.

وی در پایان یادآور شد: در این زمینه حضور فعالان در فضای مجازی و استفاده از فناوری های نوین برای دفاع از ارزش های دینی و اخلاقی لازم است. همچنین ضروری است به موضوع عرفان های کاذب شرقی و غربی توجه لازم به عمل آمده و اقدامات اساسی صورت بگیرد.

 

ارسال نظرات