سلامت، امنیت و توسعه سه مفهوم کلی در راستای آبادانی و توسعه ملی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: سلامت، امنیت و توسعه سه مفهوم کلی در راستای آبادانی و توسعه ملی است .اما متاسفانه در حال حاضر روند توسعه در کشور مطلوب نیست و برخی از استان‌ها توسعه نیافته است لذا این مهم می‌طلبد باید همه برای پر کردن این شکاف توسعه‌ای تلاش کنند.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۸۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهرام نصر اللهی زاده، در ششمین شورای برنامه ریزی توسعه استان با بیان اینکه کردستان ۱.۸ درصد مساحت کشور را دارد افزود: کردستان ۲ درصد رشد جمعیت کشوری را تشکیل می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نرخ بیکاری استان را ۱۶.۳ درصد اعلام و بیان کرد: این میزان در کشور ۱۲.۶ درصد می‌باشد.

وی میزان نرخ با سوادی استان را ۸۱.۵ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در کشور ۸۷.۸ درصد می‌باشد و کردستان رتبه ۳۰ کشور را در این زمینه دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: معتقدم کشور با یک شکاف توسعه روبرو است که نه تنها این روند بازسازی نمی‌شود بلکه مدام عقب می‌ماند و این متاسفانه شکاف توسعه‌ای هنوز به یک مسئله اصلی و مهم برای مدیران تبدیل نشده است.

وی همچنین سهم استان کردستان از تولید ناخالص کشور را یک و نیم درصد با رتبه ۲۴ در کشور اعلام کرد و گفت: این میزان در کشور ۱۴۷.۵ میلیارد ریال و در کردستان ۵۲.۵ میلیارد ریال است.

وی افزود: متاسفانه امروز کردستان در حاشیه توسعه قرار گرفته و این ظلم در حق توسعه ملی است.

نصرالهی زاده عنوان کرد: استفاده از قانون توسعه متوازن و یکسان برای تمامی استان‌ها مناسب نمی‌باشد و برنامه برای توسعه برخی استان‌های توسعه نیافته باید متفاوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی درست تری برای پر کردن این شکاف توسعه‌ای اقدام شود افزود: باید برای استان‌های پایین کشور سیاستی متفاوت در نظر گرفته شود و از فرایند توسعه کشور جدا شوند، چرا که در غیر این صورت این استان‌ها توان رقابت توسعه با سایر استان‌ها را نخواهند داشت.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات