کارشناسان حوزه سلامت و اعضای شورای شهر آمارهای نگران کننده ای از آسیب های آلودگی هوا ارائه کردند

آلودگی هوا عامل مرگ سالانه 33 هزار ایرانی

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران با اشاره به اهمیت تأمین بهداشت محیط، گفت: در ایران سالانه 33 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۹۵۶۱۳۲
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج، پروفسور علیرضا مصداقی‌نیا در بیستمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی بهداشت محیط و توسعه پایدار، با بیان اینکه ایران سومین کشور به لحاظ جمعیت و 18 کشور از نظر مساحت در دنیا و 17 کشور پرجمعیت دنیاست، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد جمعیت ایران شهرنشین و مابقی روستا نشین هستند، این در حالی است که قبل از این آمار جمعیتی ایران در حالت معکوس با شرایط فعلی بوده است.

مصداقی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش آلودگی هوا در تأمین سلامت عمومی جامعه، تصریح کرد: در ایران سالانه 33 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات آب‌وهوایی عامل بروز بسیاری از بیماری‌های موجود، مهاجرت‌های جمعیتی و خشکسالی‌های مستمر است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه نبود تعادل بارش باران در نقاط مختلف یکی دیگر از مشکلات ایران است، اظهار کرد: خشکسالی‌های مستمر و گسترده از دیگر مشکلات ایران در حوزه بارش باران است.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات آب و هوایی عامل بروز بسیاری از بیماری‌های موجود، مهاجرت‌های جمعیتی و خشکسالی‌های مستمر است.

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مصرف کودهای شیمیایی چند برابر شده است، گفت: مصرف این کودها باعث آلودگی منابع آبی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه بهداشت محیط در شهرهای شمالی ایران دارای وضعیتی نامطلوب است، اظهار کرد: رفع مشکلات بهداشت محیط مستلزم همکاری و همراهی مستمر وزارتخانه‌ها و متصدیان دستگاه‌های گوناگون کشور است.

مصداقی‌نیا در ادامه جنگل‌زدایی را از مهم‌ترین معضلات حوزه بهداشت محیط دانست و بیان کرد: طی 30 سال گذشته مساحت جنگل‌های ایران به نصف کاهش ‌یافته است.

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به ماده پنجم برنامه پنجم توسعه درباره برخورد با آلاینده‌های زیست‌محیطی، خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌رغم تدوین برنامه‌های قوی درباره حفظ بهداشت محیط، قوانین آنطور که باید و شاید اجرا نمی‌شود.


جان‌باختن 12 نفر در هر 24 ساعت
علاوه بر این عضو شورای شهر تهران گفت: در هر 24 ساعت 12 نفر در کلانشهر تهران جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست می‌دهند.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر، اظهار کرد: هر 24 ساعت 12 نفر در تهران جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می‌دهند.

وی تأکید کرد: در برنامه دوم شهرداری موظف بود روی 8 هزار اتوبوس فیلتر دودی نصب کند اما حالا تنها روی 50 دستگاه اتوبوس نصب شده است. امانی تاکید کرد: در بحث خودروها و موتورهای گازوئیلی و کاربراتوری باید ممنوعیت عبور و مرور ایجاد شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار