خبرهای داغ:
امام جمعه بستان آباد:

هفته وحدت بهترین فرصت برای حل اختلافات مسلمانان است

امام جمعه بستان آباد در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با شاره به هفته وحدت گفت: این هفته از سوی امام راحل نامگذاری شده و بهترین فرصت برای حل مشکلات و اختلافات بین مسلمانان است.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۵۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدرضا رضوی با بیان اینکه امام راحل هفته وحدت را بهترین فرصت برای حل اختلافات بین مسلمانان می دانست، افزود: دشمن با هر ابزاری تلاش می کند تخم اختلاف را در جوامع اسلامی بکارد.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) صیغه اخوت و برادری را بین مسلمانان از صدر اسلام بارها جاری کرده بود، اظهار کرد: پیامبر(ص) نمی خواستند بین مسلمانان حتی کوچکترین اختلافی وجود داشته باشد.
خطیب جمعه بستان آباد با بیان اینکه دشمنان از وحدت بین مسلمانان هراس داشته و این دشمنی ها ریشه تاریخی دارد، یادآوری کرد: در زمان کنونی دشمن با لباس مسلمانی وارد جوامع اسلامی شده و به نام اسلام و مسلمانان خون برادر مسلمان خود را می ریزد.
حجت الاسلام رضوی از اختلاف به عنوان غده سرطانی در جامعه یاد کرد و ادامه داد: اختلاف خیر و برکت در هر جامعه را از بین می برد و اخوت و انسانیت و برادری را متزلزل می کند.
وی اتحاد، وحدت و حرکت بر مسیر ولایت را نقطه مقابل اختلاف نام برد و گفت: در سایه اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف ایرانی، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم.
امام جمعه بستان آباد جنگ هشت سال دفاع مقدس، غائله خوزستان، کردستان و ترکمنستان و تحریکات قومی در ایران بعد از انقلاب اسلامی را از برنامه های اختلاف افکنانه دشمنان نام برد و اظهار کرد: دشمن در زمان کنونی وحدت و اتحاد بین مردم مسلمان ایران را نشانه رفته است.
حجت الاسلام رضوی به اختلاف افکنی دشمن در سوریه عراق و برخی از کشورهای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: بی بصیرتی برخی از کشورهای اسلامی و همراهی آن ها با دشمنان و استکبار و صهیونیسم باعث شد داعش و گروه های تکفیری شکل بگیرد و مردم بی گناه را در کشورهای اسلامی به خاک و خون بکشاند.
وی به حملات عربستان علیه مردم بی گناه یمن اشاره و یادآوری کرد: کشوری که داعیه اسلام و پیامبری دارد مردم بیگناه یمن را به خاک و خون می کشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها