امام جمعه شهرستان سیریک:

وحدت نیاز ضروری جهان اسلام است/ آمارهای کاغذی با واقعیت زندگی مردم تناسب ندارد

امام جمعه شهرستان سیریک:وحدت نیاز ضروری جهان اسلام است/ آمارهای کاغذی با واقعیت زندگی مردم تناسب ندارد/ مردم انتظار دارند که مسئولان با روحیه جهادی و انقلابی به دنبال حق مشکلات مردم باشند.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۱۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) گفت:با توجه به پیروزى عظیم جبهه مقاومت که نمادی از وحدت ملت هاى مسلمان از چندین کشور افغانستان، پاکستان، ایران، سوریه، لبنان، عراق  است ، به ‏عنوان ثمره ارزشمند وحدت‏ امت اسلام علیه فتنه استکبارى صهیونیستى داعش، که الگوى خوبى براى همه جوامع اسلامى است یاد کرد.

وی اظهار کرد:امروز وحدت نیاز ضروری جهان اسلام است وظیفه امروز ما این است که بر عناصر مشترک تأکید کنیم و از هر عامل تفرقه انگیز اجتناب کنیم و احترام به مقدسات یکدیگر را واجب و ضروری بدانیم و هرگونه توهین به مقدسات فرق اسلامی را حرام بین شرعی برشمرد.

امام جمعه شهرستان سیریک ابراز کرد: امت اسلام باید بر اساس سیره عملی پیامبر اسلام (ص) عمل کند وقتی پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) ورود مدینه شد، میان قبائل اوس و خزرج، علیرغم  جنگ ۱۲۰ ساله که هم داشتند ، پیمان دوستی برقرار کردند همچنین میان مهاجرین و انصار،‌ عقد اخوت و برادری برقرار کردند و براساس آیات قرآن همگی را به حبل الهی تمسک جست و از تفرقه برحزر کرد.

حجت الاسلام حیدری یا بیان اینکه امام  جعفر صادق علیه السلام را می توان بزرگترین منادی وحدت دانست اظهار کرد:  ایشان در روایتی فرمودند: به عیادت مریض‏هاى اهل تسنن بروید،امانت آن‏ها را ادا کنید،به نفع آنان در دادگاه شهادت دهید،در تشییع جنازه مردگان آن‏ها حضور پیدا کنید،در مساجد آن‏ها نماز بگذارید، تا بگویند که فلانى جعفرى است، بگویند فلانى شیعى است که این‏گونه عمل مى‏کند و این من را خوشنود مى‏سازد.

امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به روز جهانی مبارزه با ایدز ابراز کرد: متاسفانه در کشور ما بیش از ۳۳ هزار نفر به این بیماری مهلک مبتلا هستند و سالانه حدود ۱۵۰۰ نفر به این آمار افزوده می شود که ۸۴ درصد مبتلایان، مردان و ۱۶ درصد زنان هستند که ۷۰ درصد اعتیاد تزریقی، ۱۸ درصد انتقال جنسی و ۱.۵ درصد از طریق مادر به کودک انتقال بیماری صورت می گیرد که این روز بهانه ای است که سطح آگاهی مردم نسبت به عوامل و علائم این بیماری افزوده شود تا خود و جامعه خود را از  این معضل بیمه کنیم.

وی با گرامیداشت و تبریک روز ۱۶ آذرماه روز دانشجو به همه جهادگران عرصه علم و دانش گفت: این روز به مناسبت شهادت دانشجویان ضد استکبار،‌ روز دانشجو نامیده شد ، و امروز دانشجوی تراز انقلاب، باید ضد استکبار باشد، جهاد علمی داشته باشند،‌برخوردار از قدرت تحلیل سیاسی باشد، در زمینه های مختلف آرمان گرا باشد و همراه علم دارای معنویت باشد.

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: ‌۱۷ ربیع‌ میلاد باسعادت پیامبر(ص) و امام  جعفرصادق علیه السلام بعنوان روز اخلاق و مهر ورزی است که

بر اساس آیه قرآن، اخلاق حسنه پیامبر از مؤلفه های مهم در گسترش اسلام بود و لازم است پیروان پیامبر اکرم (ص)،‌خود را به اخلاق نبوی آراسته کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ضمن تسلیت شهادت آیت الله مدرس و گرامیداشت روز مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:

آیت ‏الله شهید مدرس، الگویى تمام‏عیار براى نمایندگان مجلس است تنها آدمى که در مقابل رضاخان قلدر ایستاد مدرس بود ، مدرس یک روحانى که لباسش از سایر اشخاص کمتر بود و کرباس به تن مى‏کرد اما  مرد قدرتمندى بود ، براى این‏که الهى بود؛ مى‏خواست براى خدا کار بکند و نمى‏ترسید. اینکه حضرت امام فرمودند مجلس در رأس امور است به این معنا نیست که مجلس در هر شرائطی جایگاه مطلوبی دارد بلکه به این معناست  که مجلس خوب همه‏چیز را خوب مى‏کند و مجلس بد همه‏چیز را بد مى‏کند ،ما نیاز به نمایندگانی داریم که مردمی باشند، به فکر مصالح کشور و مردم مستضعف باشند نه اینکه دنبال منافع خود و منافع سرمایه داران باشند مردم هم وظیفه دارند به کسانی رأی بدهند که اینگونه باشند و ما نسبت به رأی خویش فردای قیامت مسئول هستیم.

ارسال نظرات