مديركل ميراث فرهنگي زنجان:

هزینه ایجاد شغل در صنعت گردشگری بسیار پایین است

هزینه ایجاد شغل در صنایع مختلف بسیار بالا بوده در حالی که این هزینه‎ها در صنعت گردشگری بسیار پایین است.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۴۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

مديركل ميراث فرهنگي زنجان گفت: نگاهي به سناريو كلي گردشگري از آغاز سفر تا پايان آن در تك تك حوزه ها به ايجاد ايده‌هايي در حوزه كارآفريني منجر مي شود كه در كمتر صنعتي ما مي توانيم آنرا ببينيم .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مديركل ميراث فرهنگي زنجان در همایش علمی تخصصی اشتغال و کارآفرینی در گردشگری در زنجان گفت: نگاهي به سناريو كلي گردشگري از آغاز سفر تا پايان آن، در تك تك حوزه ها به ايجاد ايده هايي در حوزه كارآفريني منجر مي شود كه در كمتر صنعتي ما مي توانيم آنرا ببينيم .

يحيي رحمتي با اشاره به اینکه طی 10 سال آینده گردشگری جزو صنعت نخست جهان خواهد شد که هم اکنون در رده سوم قرار دارد، افزود: هزینه ایجاد شغل در صنایع مختلف بسیار بالا بوده در حالی که این هزینه‎ها در صنعت گردشگری بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه هزینه اشتغالزایی در برخی از صنایع همچون خودروسازی بالغ بر 2 میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار داشت: این در حالی است که برای ایجاد یک فرصت شغلی در حوزه گردشگری سرمایه پایه مورد نیاز 50 میلیون تومان خواهد بود.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه ایده‎پردازی برای سفر خود نوعی شغل محسوب می‎شود که در دنیا به آن پرداخته شده است، تصریح کرد: تولید سفر با علایق ویژه و تهیه ابزار سفر هم مشاغلی مرتبط با صنعت گردشگری است.

رحمتی با بیان اینکه در حال حاضر صنعتی برای درجه‎بندی هتل‎ها در کشور ایران وجود ندارد، یادآور شد: از سویی در برآورد قیمت تمام شده یک غذا، هزینه خدمتکار و سایر خدمات ارائه شده هم پیش‎بینی می‎شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه هنوز دفاتر خدماتی ما به مجموعه تورها اضافه نشده است، ادامه داد: باید ظرفیت‎های خالی حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی با تاکید بر اینکه توزیع عادلانه سفر از مهم‎ترین راه‎های توزیع عادلانه ثروت به شمار می‎رود، ابراز کرد: دفاتر خدماتی، مسافرتی استان زنجان بیشتر بر خروج مسافر و گردشگر به مقاصد مختلف تمرکز داشته و بر ورود آن سعی نمی‎کنند.

وی با بیان اینکه اگر در یک منطقه میزان گردشگر فرستی بالاتر از میزان گردشگر پذیری باشد، آن منطقه فقیر خواهد بود، افزود: باید تا می‎توانیم زمان توقف گردشگر را به یک زمان استاندارد برسانیم در غیر این صورت باید در اقتصادی بودن صنعت گردشگری استان زنجان تجدید نظر کرد.

ارسال نظرات