مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

هر کجا مسلمانان پیشرفتی داشته‌اند در سایه وحدت بوده است

هر کجا مسلمانان پیشرفتی داشته‌اند در سایه وحدت بوده است و هرکجا انحطاط و سقوط کرده‌اند اغلب به دلیل تفرقه و پراکندگی بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۶۷۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جلسه شورای اداری ضمن تبریک بمناسبت هفته وحدت هفته وحدت را حلقه اتحاد و همدلی در بین مسلمانان شیعه و سنی دانست و گفت:

حجت الاسلام و المسلمین جنتی   افزود: فاصله میان 12 ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا 17 ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مسولین تأکید دارند که وحدت میان مسلمانان باید ایجاد شود و عوامل تفرقه خشکانده شود، گفت: با ورق زدن مختصر تاریخ اسلام دیدیم که در هر کجا مسلمانان پیشرفتی داشته‌اند در سایه وحدت بوده است و هرکجا انحطاط و سقوط کرده‌اند اغلب به دلیل تفرقه و پراکندگی بوده است. 

این مسئول تصریح کرد: همواره دشمنان یهود و صلیبی از پیشرفت مسلمانان به خشم آمده و کوشیده‌اند که شکاف بین مسلمین و تعصبات حاکم بر آنان را تقویت کند و با جداکردن آنان از یکدیگر آنها را درهم بشکنند. 

جنتی گفت: وحدت به این معنی است که قدر مشترک‌ها را در میان مذاهب اسلامی بگیریم و موارد اختلاف را دور بزنیم و از همه مسلمانان بخواهیم فقط به این قدر مشترک‌ها معتقد باشند و به غیر آن عقیده نداشته باشند.

وی یادآور شد: اگر مسلمانان در صدد پیشرفت هستند باید سیره و روش پیامبر اعظم را مد نظر قرار دهند تا بتوانند از کیان خود دفاع کنند.

وی اضافه کرد: هفته ی وحدت نشان دهنده عزم مسئولین نظام برای ایجاد امت واحد اسلامی و بیداری و بسیج تمام ظرفیت های جهان اسلام برای عزت بخشیدن و مقابله با سلطه استکبار جهانی است که امروزه بر منابع کشورهای مسلمان چنگ انداخته و از این منابع بر علیه منافع و مصالح ملت های مسلمان و کلیت اسلام اصیل بهره می جوید. 

جنتی گفت: همه می دانیم که فعالیت گروه های تکفیری و وهابی نه یک جریان داخلی است و نه محرک آن داخلی (درون امت اسلام) است، بلکه این فعالیت ها با هدایت استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و کاستن از ظرفیت فوق العادة امت اسلامی در برابر نظام سلطی جهانی، رفع تهدید از رژیم اشغالگر قدس و تأمین منافع و مطامع غرب تجاوزگر است. 

وی افزود: با این وصف گروه های تکفیری به عنوان ابزاری در خدمت نظام سلطه قرار گرفته اند، تا به وحدت امت اسلامی ضربه زده و علاوه برآن، با خوی وحشیانه و رفتارها و جنایت های سبعانه و خارج از منطق خود، اسلام را در منظر زشت و خشونت طلب معرفی نمایند و در نتیجه نه تنها به وحدت، بلکه به اساس دین ضربه بزنند.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان افزود: امیدواریم روزی به این آرزوی دیرینه قرآن، اسلام، پیامبر، امام، رهبر و همه مسلمین که همان وحدت در بین تمام مسلمانان است، جامه عمل پوشانده شود.

ارسال نظرات