رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز

پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان عرصه نمایش در سالن پلاتوى مجتمع فرهنگى هنرى سقز رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۰۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دبیرچهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز امروز در این مراسم اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کردى سقز، ١٩ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه دائمى جشنواره ارسال شد.

علیرضا اسماعیلی ادامه داد: بعد از بررسی آثار رسیده توسط هیئت داوران طرح شیلان هوشیاری از هنرمندان سنندجی انتخاب و بعد از اعمال تغییرات به عنوان پوستر این دوره از جشنواره انتخاب شد.



این هنرمند تئاتر در پایان گفت: امیدوارم پوستر جشنواره نظر اهالی تئاتر و دوستان رسانه‌های جمعی را جلب کند.



طراح پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز نیز در ادامه این مراسم در خصوص طراحی پوستر جشنواره بیان کرد: ایده‌ی اصلی این پوستر، تلفیق یک المان سنتی کُردی (روسری سرکه ای) و یک المان تئاتری (لوگوی جشنواره) است.

وی با بیان اینکه طرح اصلی این پوستر جزیی از آیین و سنت کهن کُردهاست، افزود: جدا از اینکه رنگ سیاه و قرمز این پوستر خود نیز یادآور یک المان سنتی و آیینی است، وجه دیگر انتخاب رنگ سیاه برای تم اصلی پوستر، ابراز همدردی و همدلی ما با رویداد تلخ این روزهاست که برای همزبانان کُردمان در کرمانشاه پیش آمده است.

شیلان هوشیاری عنوان کرد: در این پوستر لوگوی جشنواره که خود شامل صورتک‌های خندان و گریان تئاتر است، با استفاده از نقوش روسری اجرا شده و جزیی از آن شده است و گویی خود بخشی از طرح روسری است.

همزمان با رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، دبیرخانه جشنواره تئاتر کوردی سقز نیز افتتاح شد.

چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی ۱۶ تا ۱۹ آذر در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار می‌شود

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات