در چارچوب اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در شبه‌جزیره کره صورت گرفت؛

آغاز بزرگترین رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

یک هفته پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی بزرگترین رزمایش هوایی خود را برگزار کردند.
کد خبر: ۸۹۵۸۰۹۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج   به نقل از رویترز، کره جنوبی و آمریکا یک هفته پس از اینکه کره شمالی یک موشک پیشرفته را آزمایش کرد، بزرگترین رزمایش هوایی مشترکشان را در روز دوشنبه آغاز کردند. این رزمایش سالانه که «Vigilant Ace» نام دارد تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. 230 جنگنده در این رزمایش شرکت می‌کنند که 6 فروند از آنها جنگنده رادارگریز «اف-۲۲ رپتور» هستند. گفته می‌شود این رزمایش‌های تحریک‌آمیز در واکنش به اقدامات موشکی کره شمالی انجام می‌شوند.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد بیشترین جنگنده‌های نسل پنجم از جمله جنگنده‌های اف-35 در این رزمایش‌ها شرکت می‌کنند.

حدود 12 هزار از تفنگداران دریایی و نیروی‌های دریایی آمریکا به نیروهای کره جنوبی ملحق خواهند شد. جنگنده‌هایی که در این رزمایش شرکت می‌کنند از 8 منطقه نظامی متعلق به آمریکا و کره جنوبی به پرواز درمی‌آیند.

رسانه ملی کره جنوبی گزارش داد بمب‌افکن‌های «بی –بی1 لنسر» نیز در هفته جاری به دیگر جنگنده‌ها ملحق می‌شوند. ارتش آمریکا پیش از آغاز رزمایش‌ها مدعی شد این رزمایش مشترک با هدف تقویت آمادگی و توانایی عملیاتی و برای تضمین صلح و امنیت شبه‌جزیره کره طراحی شده‌اند.

رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی حدود یک هفته پس از اینکه کره شمالی اعلام کرد یک موشک بالستیک بین قاره‌ای بسیار پیشرفته را آزمایش کرده است، آغاز شدند.

رسانه ملی کره شمالی اعلام کرد پیونگ‌یانگ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، را مسئول افزایش تنش‌های شبه‌جزیره کره می‌داند و او را سرزنش می‌کند. پیونگ‌یانگ همچنین هشدار داد رزمایش «Vigilant Ace» ممکن است تنش‌های این شبه‌جزیره را افزایش دهد. کمیته اتحاد صلح‌آمیز کشور کره شمالی روز یکشنبه ترامپ را «دیوانه» توصیف و اعلام کرد این رزمایش ممکن است شرایط وخیم شبه‌جزیره کره را تا آستانه جنگ هسته‌ای پیش ببرد.

خبرگزاری «KCNA» کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روز شنبه اعلام کرد: «دولت ترامپ یک قمار هسته‌ای بسیار خطرناک را با شبه‌جزیره کره آغاز کرده است و برای آغاز یک جنگ هسته‌ای التماس می‌کند».

انتهای پیام/

ارسال نظرات