معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان خبر داد:

گروه‌های جهادی برای ساخت مسکن زلزله‌زدگان اعزام می شوند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان از اعزام گروه‌های جهادی برای ساخت مسکن زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۸۵۲۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛علی حسین پازدار اظهارداشت : به‌ محض اطلاع از وقوع زلزله استان کرمانشاه طی تماسی که فرمانده سپاه استان با مسئولان، فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) و فرمانده قرارگاه نجف کرمانشاه داشتند، اعلام آمادگی سپاه لرستان را برای کمک به مردم کرمانشاه اعلام شد.


وی بابیان اینکه بلافاصله برای بررسی مستمر وضعیت منطقه، قرارگاه استانی تشکیل و تقسیم وظایف صورت گرفت، افزود: سپاه لرستان در مرحله اول کمک‌رسانی، حدود 15 دستگاه از ماشین‌آلات مهندسی خود را جهت آواربرداری به کرمانشاه ارسال کرد.


معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان عنوان کرد: در راستای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده پنج دستگاه آمبولانس با تجهیزات امدادی، سه تیم جراح و 11 تیم پزشکی از طریق بهداری سپاه لرستان به کرمانشاه اعزام شد و حدود 5 هزار آسیب‌دیده را خدمت‌رسانی پزشکی کردند.
 


سرهنگ پازدار گفت: تاکنون 50 کامیون اقلام امدادی از طریق سپاه لرستان به مناطق زلزله‌زده ارسال‌شده است.


وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با سپاه کرمانشاه صورت گرفته مکانی در شهرستان اسلام‌آباد جهت دپو اقلام ارسالی سپاه لرستان در نظر گرفته شد.


معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان تصریح کرد: روستا از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با داشتن 171 خانوار و جمعیت حدود 800 نفر برای بازسازی به سپاه لرستان واگذار شده است.
 


سرهنگ پازدار بیان کرد: به‌صورت میانگین 50 درصد از خانه‌های روستایی در این مناطق تخریب و مابقی نیاز به ترمیم و استحکام‌‌بخشی دارند.



معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت : مرحله اول امدادرسانی به‌صورت کامل صورت گرفته و در مرحله دوم که اسکان موقت است در حال آماده‌سازی زیرساخت برای نصب کانکس‌های سیار هستیم و پایان آذرماه مرحله اسکان موقت به اتمام می‌رسد.


وی افزود: مرحله سوم یعنی اسکان دائم بلافاصله بعد از اسکان موقت صورت می‌گیرد و با پرداخت وام‌های در نظر گرفته‌شده افراد شروع به ساخت خانه کرده و سپاه در ساخت خانه‌ها به روستاییان کمک خواهد کرد.


سرهنگ پازدار اظهار داشت : گروه‌های جهادی از طریق بسیج دانشجویی برای کمک به اسکان موقت و دائم به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات