دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در لرستان :

راه اندازی واحداث مدارس نجات غریق برای آشنایی عموم مردم

دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در لرستان گفت : راه اندازی واحداث مدارس نجات غریق برای آشنایی عموم مردم ومخصوصا کودکان ونوجوانان وراه اندازی مدرسه غواصی نیز از اهداف ما است.
کد خبر: ۸۹۵۸۵۴۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به گزارش بسیج ازلرستان ؛ ایلخان نوری درمجمع انتخاباتی هیئت نجات غریق وغواصی استان لرستان با بیان اینکه مناطقی وجود دارند که در بحث نجات غریق باید به عنوان مناطق پرخطر شناسایی شوند، اظهارداشت: ما الان این‌کاررا دراستان خوزستان انجام داده ایم واین مناطق را شناسایی کرده ایم وحتی نقشه اش هم‌کشیده شده است ؛ لذا می توانیم این مناطق را نیز در تمامی استانها ساماندهی وسازماندهی کنیم .


وی افزود: به عنوان مثال منطقه ایی درمسیر گذر یک رودخانه که سالیانه تعداد زیادی از آن استفاده می کنند را می توانیم با منجی های غریق پوشش دهیم.


دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور با بیان اینکه وظیفه فدراسیون نجات غریق پرورش منجی غریق ونظارت کارشناسی براماکن آبی است ،عنوان کرد: هدف اصلی فدراسیون پرورش منجی غریق است و دراین مقوله استان لرستان جزء سرآمدها است .



وی با اشاره به وجود 600منجی غریق درلرستان گفت: لرستان خوشبختانه دربحث استخرها طی چند سال گذشته در 31 استخری که در استان ساماندهی شده است مغروقی نداشته است .


نوری به بحث مغروقین دراماکن آبی حوضچه های آبیاری کشاورزی ورودخانه ها تصریح کرد: یک از مباحثی ‌که همیشه مهندس میرسلیم رییس فدراسیون برآن تاکید می کنند بحث منجی داوطلب است ولی باتوجه به شرایط و خدماتی که ما به منجی ها می دهیم باید حداقل امکانات رانیز برای آنها فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل استان وحمایت مدیرکل می شود این مسائل را به گونه ایی سازماندهی کرد که اگر بتوانیم جان یک نفررا هم‌درسال نجات بدهیم واز تعداد مغروقین حتی یک نفرهم‌کم شود دست آورد خوبی به دست اورده ایم.



نوری با بیان اینکه دربحث تجهیزات مسابقات این قول را می دهیم که براساس یک برنامه ریزی سریع وکوتاه مدت تمام استانها را تجهیز کنیم ،عنوان کرد: دربحث تجهیزات امداد ونجات ، تجهیزات اولیه را دراستان فراهم‌کرده ایم‌.


دبیر فدراسیون نجات غریق وغواصی کشور با بیان اینکه مسئولیت توسعه ورزش نجات غریق درفدراسیون جهانی را برعهده داشته و عضو کمیسیون ورزش فدراسیون‌جهانی ومسئول توسعه ورزش نجات غریق درکشور های اطراف وآسیا هستم ،گفت: پایه سازی و زیرسازی را ازاستانها شروع می کنم تا اول کشور خودرا به سطح عالی برسانیم .


نوری با اشاره به مسابقات لیگ نجات غریق کشور لرستان را دارای پتانسیل خوبی در بخش ساحلی دانست ،بیان داشت: یکی از هدف های ماحضور در لیگ ها وفعالیت در این زمینه است ودومرحله لیگ به صورت پخش زنده برگزار کردیم که دراین خصوص هدفمان آشنایی عموم مردم‌با رشته نجات غریق ورشته ورزشی نجات غریق است .


دبیر فدراسیون نجات غریق وغواصی افزود: دو نفر از قهرمانان ملی پوش ما یعنی آقایان زارعی ومحمد رضا رحیمی که همیشه جزء نفرات برتر هم بوده وسال گذشته هم درمسابقات جهانی کارگری مدال نقره راکسب کردند از لرستان هستند.

وی اظهار داشت : در سال آینده مسابقات جهانی استرالیارا در 90 متر سرعت درپیش رو داریم و در ۱۴-۹۰مترنیز طلای جهان‌را داریم‌که با تمرینات وبرنامه ریزی برای دست یافتن مجدد وحفظ این افتخار تلاش خواهیم کرد و امیدوارم‌نمایندگانی از لرستان نیز در مسابقات جهانی پیش رو داشته باشیم .

ایلخان نوری با بیان اینکه استان لرستان دربحث غواصی هم فعال است ومدرسین غواصی هم دارد گفت: راه اندازی واحداث مدارس نجات غریق برای آشنایی عموم مردم ومخصوصا کودکان ونوجوانان وراه اندازی مدرسه غواصی نیز از اهداف ما است .
ارسال نظرات