معرفی داوران چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کُردی سقز

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کُردی سقز، دکتر قطب الدین صادقی، کوروش سلیمانی و علی ظفر قهرمانی نژاد را به عنوان داوران بخش نهایی این دوره از جشنواره معرفی کرد.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۷۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شورای بازبینی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کردی سقز از بین ۶۳ اثر متقاضی اجرا در جشنواره، ۱۳ اثر را برای اجرای نهایی انتخاب کرد.

نمایش‎های «سه رده می‌بی تاوانی»، «له پشت درگا»، «مردووه بی کفن و دفنه کان»، «دیل کراوه کان»، «ده رویش عودی»، «خیال»، «اتاق»، «زه ماوه ندی خوین»، «عیشا»، «ئه وانگه ل؛ و امپرتور» و آنجلو و ۲ اثر پانیکه کان و هرای (شاکو) به عنوان آثار مشروط برای اجرا در این جشنواره پذیرفته شدند.

دکتر قطب الدین صادقی، کوروش سلیمانی و علی ظفر قهرمانی نژاد به عنوان داوران بخش نهایی این دوره از جشنواره معرفی شدند.

نگاه ویژه به شعار سال، توجه ویژه به زبان و ادبیات کردی و مفاهیم فرهنگ کهن کردستان با رویکردی خلاقانه و نو و باز آفرینی آیین ها، رسوم و سنن ارزشمند کورد‌ها در قالب نمایش از جمله محور‌های این دوره از جشنواره است.

نگاه هنرمندانه و تحلیلی به مسائل اجتماعی روز خصوصا مسائل خانواده، جوانان، طلاق و مبارزه با مصرف مواد مخدر و ارائه نمایش‌هایی در راستای نفی خشونت و جنگ طلبی و در حمایت از گسترش صلح جهانی از دیگر محور‌های این دوره از جشنواره است.

کارگردانانی که نمایش آنان برای بخش نهایی این جشنواره پذیرفته شده اهل شهر‌های مهاباد، بوکان، مریوان، ارومیه، پاوه، ایلام، سقز، ارومیه، بیجار، تهران، سنندج و قوچان هستند.

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کردی ۱۶ تا ۱۹ آذر در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات