مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان:

پیش‌بینی یک هزار و 952 فرصت اشتغال حمایتی برای استان زنجان

برای استان زنجان نیز یک هزار و 952 فرصت اشتغال حمایتی پیش‌بینی شده که باید توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی محقق شود.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۷۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: برای فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های اقتصادی در راستای برنامه‌های ملی اشتغال فراگیر، ایجاد ۷ هزار و ۶۵۴ فرصت شغلی در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

محمدرضا یوسفی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: برای فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های اقتصادی در راستای برنامه‌های ملی اشتغال فراگیر 651 هزار و 900 فرصت شغلی در کشور پیش‌بینی شده که سهم استان زنجان 7 هزار و 654 شغل است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار میلیارد ریال اعتبارات بودجه‌ای و 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای فعالیت بخش‌های اقتصادی در سطح کشور پیش بینی شده است، اظهار داشت: سهم استان زنجان از این منابع مالی 2 هزار و 348 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان کسب و کار و اشتغالزایی حمایتی با ظرفیت اشتغال 91 هزار و 800 نفر را از دیگر زیرمجموعه‌های برنامه اشتغال فراگیر در سطح کشور عنوان و تصریح کرد: برای استان زنجان نیز یک هزار و 952 فرصت اشتغال حمایتی پیش‌بینی شده که باید توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برای رسته‌ها و فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های اقتصادی و فعالیت‌های مرتبط با مداخلات سیاستی طرح‌های اشتغالزا 5 هزار میلیارد ریال اعتبارات بودجه‌ای در نظر گرفته شده است تصریح کرد: تاکنون این بودجه تخصیص پیدا نکرده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در طرح‌های اشتغالزا با رویکرد مداخلات سیاستی 2 هزار و 430 فرصت شغلی در طرح کارورزی و 760 فرصت شغلی در طرح آموزش در محیط واقعی واقعیت کار و طرح‌های مشوق‌های بیمه‌ای برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در طرح اولیه روستا تعاون ایجاد 32 تعاونی در روستاهای استان زنجان هدف‌گذاری شده بود که با هماهنگی با دفتر امور روستایی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به 90 تعاونی در 90 روستا افزایش یافته اس

 

ارسال نظرات