معاون سابق امنیتی سیاسی استاندار یزد مطرح کرد؛

جریان غربی داخلی به دنبال دین‌زدایی از دانشگاه‌هاست/ روز دانشجو ماهیتی ضدآمریکایی دارد

معاون سابق امنیتی سیاسی استاندار یزد در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به تلاش جریان غربی برای دین زدایی از دانشجویان بر لزوم توجه این قشر به عمق‌بخشی به مبانی دینی خود تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۶۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، مراسمی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه در محل سالن شهیدان پاک‌نژاد برگزار شد.

غلام‌حسین دشتی معاون سابق امنیتی سیاسی استاندار یزد در این مراسم با یادآوری حوادث و اتفاقات روز 16 آذر سال 32 افزود: در تاریخ 24 آبان آن سال اعلام شد که نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‌آید؛ سفری هدف آن دیدن نتیجه کودتای آمریکایی 28 مرداد بود و این مهم بر کسی پوشیده نبود.

این تحلیلگر سیاسی افزود: در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه تهران نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت‌نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند.

مسئول شورای راهبردی سپاه الغدیر ادامه داد: در همان ایام ارتشبد زاهدی تجدید رابطه با انگلستان را رسماً اعلام کرد و همچنین در دادگاهی صوری مصدق و نزدیکان او محاکمه شدند و این مهم باعث برگزاری تظاهراتی در گوشه و کنار تهران شد که درنتیجه در بازار و دانشگاه عده‌ای دست‌گیر شدند.

وی با اشاره به اعتراضات اقشار مختلف مردم و به‌طور ویژه دانشجویان و التهاب فضای دانشگاه در آن ایام؛ تصریح کرد: صبح شانزده آذر دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه متوجه تجهیزات فوق‌العاده سربازان و اوضاع غیرعادی اطراف دانشگاه شده و بعد از گذشت زمان اندکی با دستگیری تعدادی از دانشجویان و اساتید معترض دانشگاه به هم می ریزد و دانشکده فنی که از مراکز اصلی اعتراضات دانشجویی بود در محاصره کامل نظامیان قرار می‌گیرد و به‌یک‌باره فرمان آتش صادرشده و دانشجویان در صحن طبقه اول به خون می‌غلتند؛ عده‌ای زخمی شده و در این میان سه دانشجو به نامه‌ای قندچی و بزرگ نیا و شریعت رضوی کشته جان خود را از دست می‌دهند.

این استاد دانشگاه افزود: نکته قابل‌تأمل این است که دو روز بعد نیکسون در همان دانشگاهی که خون جوانان کشور در آن به‌ناحق ریخته شده بود دکتری افتخاری گرفت.

دشتی با اشاره به حضور شهید چمران در حادثه ۱۶ آذر سال ۴۲ به خاطره ایشان از آن روز اشاره کرد و افزود: شهید چمران در این باره نوشته است: «وقایع آن روز چنان در نظرم مجسم است که گویی همه را به چشم می‌بینم؛ صدای رگبار مسلسل در گوشم طنین می‌اندازد، سکوت موحش بعد از رگبار بدنم را می‌لرزاند، آه بلند و ناله‌ جان‌گداز مجروحین را در میان این سکوت دردناک می‌شنوم، دانشکده‌ فنی خون‌آلود را در آن روز و روزهای بعد را بالعین می‌بینم.»

این تحلیل‌گر سیاسی با تأکید بر این‌که روز ۱۶ آذر ماهیتی ضدآمریکایی و ضد استکباری دارد و به این دلیل در تاریخ ماندگار شد به نقش دانشجویان در وقوع انقلاب و پیروزی های آن اشاره کرد و افزود: امروز نیز دانشجویان نقش ویژه در پیشرفت کشور و تحقق آرمان‌های انقلاب دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مهم که انقلاب اسلامی محصول پشت سر گذاشتن چند جریان فکری نظیر جریان ملی‌گرایی، لیبرالی و کمونیستی است؛ تصریح کرد: عدم پذیرش قدرت‌های استکباری توسط مردم ایران و دین‌باوری و اعتقادات اسلامی آن‌ها دلیل عدم توفیق جریان ملی‌گرایی در کشور بود؛ و خواسته‌های مردم در این راستا با وقوع انقلاب اسلامی تحقق یافت.

مسئول شورای راهبردی سپاه الغدیر به پیشرفت و تثبیت مکتب انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و بیان داشت: آنچه امروز از شکست نظامی داعش مهم‌تر است این است که راهبرد استکبار در منطقه غرب آسیا با بن‌بست مواجه شد و قدرت انقلاب اسلامی و این مکتب در جهان اسلام بیش‌ازپیش تثبیت شد.

این استاد دانشگاه در ادامه با تشریح رسالت‌های دانشجو و لزوم عمق‌بخشی دانشجویان به مبانی دینی و معرفتی خود و تقویت بنیه‌های علمی و تفکری خود جهت پیشبرد انقلاب و تحقق اهداف کشور؛ بیان داشت: امروز جریان غرب‌گرا در کشور به دنبال دین زدایی از دانشجویان است و تلاش دارد آن‌ها را با مسائل حاشیه‌ای و بی‌اهمیت درگیر کند.

دشتی در پایان با تأکید بر اینکه جز با نگاه دینی نمی‌توان کشور را پیش برد و به اهداف دست‌یافت، به معضلات و مشکلات فرهنگی برخی دانشگاه‌ها کشور در عرصه‌های گوناگون اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب فرهنگی هنوز در برخی دانشگاه‌ها انجام‌نشده و دانشگاه‌های کشور با دانشگاه طراز انقلاب اسلامی که مرکز علم و ایمان و ارائه الگوهای راهبردی و مؤثر است فاصله‌دارند که این مهم باید موردتوجه جامعه دانشگاهی ما قرار بگیرد.
ارسال نظرات