برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم و حجت‌الاسلام صدیقی

مراسم یادبود شهدای مدافع حرم بابک نوری، علیرضا نظری و نوید صفری و همچنین گرامیداشت جانباز دوران دفاع‌مقدس مرحوم حجت‌الاسلام علی صدیقی برگزار شد که حجت‌الاسلام احمد کیماسی در آن به سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۶۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مراسم یادبود شهدای مدافع حرم بابک نوری، علیرضا نظری و نوید صفری و همچنین گرامیداشت جانباز دوران دفاع‌مقدس مرحوم حجت‌الاسلام علی صدیقی در حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد و حجت‌الاسلام احمد کیماسی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقداد با تأکید بر اینکه باید بر دشمن سنگین وارد کارزار شد، افزود: قدرت و بنیه دفاعی نیروهای مقاومت منجر شد تا آمریکایی‌ها در مقابل نیروهای مقاومت دست تسلیم بلند کند.

احمد کیماسی به تهمت‌هایی که به شهدای مدافع حرم وارد کردند اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم دو بار به شهادت رسیده‌اند، یک‌بار شهید لسان شدند و بار دیگر شهید جان شدند، بعضی به شهدای مدافع حرم تهمت می‌زدند که این‌ها برای دریافت پول رفته‌اند.

وی به پیروزی مدافعان حرم در بوکمال اشاره کرد و گفت: ای‌کاش بودند عزیزان ما شهیدان نظری، نوری و صفری تا می‌دیدند شکست حق بر باطل را و در آغوش می‌گرفتند همدیگر را، اما جوار رب آن‌ها را در آغوش گرفت.

حجت‌الاسلام کیماسی تصریح کرد: شهید حججی‌ها را خداوند به عرش اعلاء کشانده و آیه‌‎ی یضل من یشاء و تضل من تشاء را جامه‌ی عمل پوشاند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقداد رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی هدفی جز صلح و امنیت در جهان ندارد، گفت: شهدای مدافع حرم در تراز شهدای کربلا هستند و در راستای صلح و امنیت منطقه خونشان را نثار کرده‌اند.

کیماسی بابیان اینکه شهدای مدافع حرم هم شهید ترور و هم شهید شمشیر هستند، خاطرنشان کرد: برخی‌ها ادعا می‌کنند شهدای مدافع حرم برای پول و مال رفته‌اند و آن‌ها را ترور شخصیتی می‌کنند درحالی‌که هیچ‌کس حاضر نیست سرخود را برای پول و مال فدا کند.

وی بابیان اینکه اصل اسلام شادی است اما دشمنان اسلام روزی شاد برای مسلمانان نگذاشته‌اند، گفت: دشمنان اسلام از ازل تاکنون هرروز را برای ما خون می‌کنند اما ما هیچ‌وقت طرفدار گریه نیستیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقداد بابیان اینکه در کنار هرروز عاشورا و هر مکان کربلا باید هرروز را غدیر نیز دانست، خاطرنشان کرد: وقتی شهدای مدافع حرم دشمنان را به خاک و خون کشیدند جا دارد تا انسان در اوج خوشحالی به شکر خدا بنشیند.

کیماسی بابیان اینکه همه گناهان شهدا با ریختن خونش بخشیده می‌شود، گفت: درجایی که همه شبکه‌های اجتماعی و جنود دشمن و استکبار در تلاش است تا همه‌چیز ما را بگیرد یک نماز و یا دعا در نیمه‌شب تمام جهان را به لرزه درمی‌آورد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا ازجمله شهدای مدافع حرم، گفت: نباید شهدا را سبک و سنگین کرد و عزت شهدا در دست انسان‌ها نیست بلکه تا خدا نخواهد کسی به عزت نمی‌رسد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقداد با اشاره به سیره شهید حججی و چهره شدن آن گفت: مهریه همسر شهید حججی ۱۲۴ هزار صلوات به نیت ۱۲۴ هزار پیغمبر است و در کنار آن گمنامی شهید در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی موجب شد تا این شهید مدافع حرم به‌عنوان شهید شاخص مدافعان حرم معرفی شود.

کمیاسی با اشاره به ضعف و ناتوانی کشورهای مرتجع عربی و شکست پیاپی آن‌ها در عرصه‌های بین‌المللی گفت: هم‌پیمانی آل سعود با دشمنان اسلام و تغییر در قیمت نفت و تغییر نرخ ارز نمی‌تواند موجب شکست و ضعف جمهوری اسلامی شود.

شایان‌ذکر است که در پایان این مراسم به‌رسم یادبود به خانواده‌های شهیدان نظری، صفری و نوری و همچنین خانواده‌ی مرحوم حجت‌الاسلام صدیقی لوح تقدیر اهداء شد.

ارسال نظرات