خبرهای داغ:
به همت کانون فرهنگی- خیریه آینه دانشگاه تبریز؛

نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا به سرطان در تبریز گشایش یافت

نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا به سرطان تحت عنوان «اتاق آسمان» ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز بر پا شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۳۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسئول این نمایشگاه و دبیر کانون فرهنگی- خیریه آینه دانشگاه تبریز  اظهار داشت: این یازدهمین نمایشگاهی که در این راستا بیشتر با با هدف ترویج فرهنگ کار خیر، حس نوع دوستی و کمک به کودکان مبتلا به سرطان از سوی این کانون دانشجویی برگزار می شود.

حسین نوروزی، با تاکید بر اینکه  این نمایشگاه در قالب هفت غرفه شامل غرفه‌های نقاشی کودکان مبتلا به سرطان، نقاشی زنده، غرفه فروش عروسک و پاستیل، دل‌نوشته، دست‌های رنگی و کانون دایر شده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه نزدیک 70 اثر از نقاشی کودکان مبتلا به سرطان جهت فروش عرضه شده و درآمد حاصل از این فروش نیز برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در راستای کمک به هزینه پزشکی این کودکان صورت گرفته است. 

وی کشیدن نقاشی به صورت حضوری با حضور هنرمندان را از جمله ویژگی این نمایشگاه در مقایسه با سال‌های قبل اعلام کرد.

دبیرکانون فرهنگی خیریه «آینه» دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2هزار و 500 دانشجو عضو این کانون هستند، تصریح کرد: این کانون دانشجویی با هدف ایجاد فضای شاد برای کودکان بخش خون از آبان 1386 اقدام به اجرای طرح" اتاق آسمان" کرده که در این طرح اعضای این کانون به صورت هفتگی ساعاتی را با این کوکان سپری می‌کنند و با استفاده از بازی‌های فکری که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد و تلاش شده علاوه بر سرگرم کردن آنان، آموزش‌های مقدماتی از علوم متخلف به این کودکان داده شود.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های این کانون نیز افزود: از دیگر فعالیت های خیرخوانه این کانون می‌توان به طرح سراسری هم‌کلاسی، برپایی بازارچه خیریه عیدونه، طرح بانک خون، طرح خانواده بزرگ «آینه» اشاره کرد.

به گفته نوروزی این نمایشگاه از 18 تا 22 آذر ماه جاری از ساعت 10 تا 17 برای بازدید علاقه‌مندان در ساختمان مرکزی دانشجویان نگارخانه شهید آوینی دانشگاه تبریز دایر می باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها