خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز:

شناسایی 800 باغ شناسنامه‌دار در تبریز/باغات تبریز شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از شناسایی 800 باغ شناسنامه‌دار با مساحت 300 هکتار خبر داد و گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن باغات تبریز به زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۳۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن‌زاده در جلسه مشترک با مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز اظهار داشت: این موضوع موجب ارتقا توانمندی و تسهیل در مسائل اقتصادی مربوط به باغات است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر هیچ گونه تغییر کاربری در باغات تبریز رخ نداده و اجازه این کار را نمی‌دهیم، تصریح کرد: برای شناسنامه‌دار کردن باغات مهم‌ترین رکن، اعتمادسازی بین سیستم شهرداری، جهادکشاورزی و باغداران است.

حسن‌زاده، از برنامه‌ریزی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز جهت ارائه تسهیلات رایگان به باغداران نیز خبر داد و افزود: خدماتی از قبیل هرس، سم پاشی، گیاه پزشکی، توزیع نهال رایگان، مبارزه با علف های هرز و... از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: باغداران باید توجه داشته باشند که با اجرای این طرح هیچ گونه قصد تعرض و تغییر کاربری باغات را نداریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز اظهار داشت: اراضی تبریز در صورت ساماندهی مناسب یکی از بهترین و مهمترین بخش ها جهت جذب گردشگر در تبریز 2018 هستند.

فیروز باقرزاده افزود: ما باید کاری کنیم که کشاورز به فکر تغییر کاربری باغ و مزرعه خود نباشد و این اتفاق زمانی محقق می شود که حفظ کاربری باغ برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی، طرح شناسنامه دار کردن باغات تبریز را اتفاقی ماندگار و تاریخی دانسته و گفت: هنر این است که بتوانیم خاک خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم.

باقرزاده ادامه داد: ما برای اجرای این طرح زمانی موفق هستیم که اجرای آن با مشارکت مردم همراه باشد که برای این امر باید منافع مردم را در نظر بگیریم.

گفتنی است، طرح شناسنامه‌دار کردن باغات تبریز با همکاری نهادهای مختلف همچون دانشگاه تبریز، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، خانه کشاورز، سازمان نظام مهندسی و... اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها