توصیه یک شهید برای رسیدن به خدا

در فرازی از وصیت‌نامه شهید عباسعلی نجفی آمده است: «با شرکت در جهاد در راه خدا، می‌توانید خود را آماده برای جهاد با نفس کنید و با دستی پر از ثواب و توشه و شانه‌های خالی از گناه، آماده شوید.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۰۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 تشکیل شد. جهادگران در ابتدا مشغول به آب رسانی، برق‌ رسانی و کمک به مردم مناطق روستایی و محروم شدند و با آغاز جنگ تحمیلی جهاد در راه خدا را به خاکریزها کشاندند و با ورودشان به جنگ، موفقیت‌های زیادی در صحنه جنگ به دست آوردند. در پی موفقیت‌های کسب شده از سوی جهادسازندگی، امام خمینی (ره) فرمودند: «فراموش نکنیم که همین مردم، پابرهنه‌ها، طبقات ضعیف و کسانی که در معیارهای مادی جوامع چیزی به حساب نمی‌آیند، صاحبان اصلی کشورند و پیروزی‌های این انقلاب و عزت این کشور به خاطر فداکاری‌های آن‌ها بوده است.»

نیروهای جهاد سازندگی از جمله کسانی بودند که پیش و پس از عملیات در مناطق عملیاتی می‌ماندند. احداث جاده، پل، خاکریز، بیمارستان، قرارگاه‌های عملیاتی و ... از جمله فعالیت‌های ارزشمند جهادگران فی سبیل الله بود.

امام زین‌ العابدین (علیه‌السلام) در حدیثی می‌فرمایند: «ریختن هیچ قطره‌ای نزد خدا محبوب‌تر از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود، نیست.» جهادگران فی سبیل الله با اتکا به آیات و احادیث بعد از جنگ نیز فعالیت‌های خود را ادامه دادند تا آنجایی که امروز شاهد جان‌فشانی‌های جهادگرانی همچون حسینی‌ها، شیرازی‌ها و حججی‌ها هستیم. حججی‌ها امروز در پشت خاکریزها از اسلام ناب محمدی دفاع می‌کنند و این دفاع تا ظهور مهدی موعود ادامه خواهد داشت.

منبع: جهان نیوز
ارسال نظرات