رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

سهم بخش معدن از صادرات زنجان 11.6 درصد است

سهم بخش معدن از مجموع صادرات استان در سال‎جاری 11.6 درصد بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۶۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 80.3 درصد از مجموع صادرات استان زنجان طی هشت ماه گذشته از سال‎جاری، در بخش صنعت بوده است.

مهندس ناصر فغفوری با اشاره به اینکه 229 میلیون و 392 هزار دلار از صادرات در استان زنجان طی هشت ماه گذشته از سال‎جاری، سهم بخش صنعت بوده است، افزود: 33 میلیون و 57 هزار دلار از مجموع صادرات هم به بخش معدن تعلق دارد.

وی با بیان اینکه سهم بخش معدن از صادرات استان در سال‎جاری 11.6 درصد بوده است،اظهار داشت: 4.79 درصد از صادرات هم متعلق به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته از سال‎جاری، 13 میلیون و 800 هزار دلار از صادرات استان زنجان در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 8 میلیون و 772 هزار دلار از صادرات هم طی هشت ماه گذشته از سال‎جاری سهم فرش دستباف بوده است.

فغفوری سهم فرش دستباف از صادرات استان زنجان را طی هشت ماه گذشته از سال‎جاری 3.1 درصد اعلام کرد و افزود: 2 صدم درصد از صادرات استان در سال‎جاری، بالغ بر 563 هزار دلار هم به بخش گردشگری تعلق دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان صادرات در بخش خدمات فنی و مهندسی را در استان طی هشت ماه گذشته از سال‎جاری 22 هزار دلار اعلام کرد.

فغفوری کالاهای مشمول عوارض صادراتی را 21 مورد دانست و ادامه داد: 45 کشور جهان شامل ترکیه، چین، عراق ،هند، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی، پاکستان، جمهوری کره، تایوان، هلند، ترکمنستان، قطر و ... مقصد صادرات کالاهای استان زنجان هستند.

 

ارسال نظرات