«اجتماع جوانان مدافع حریم قدس شریف» در اعتراض به طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس با حضور گسترده دانشگاهیان و مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۲۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، احتراز پرچم‌های سبز، زرد و نارنجی، و دانشجویانی که تصاویر سردار سلیمانی در دست و سربندهای القدس لنا، بر پیشانی بسته اند، با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و سرودی که از سیاست های خصمانه آمریکا می‌گوید، فضای خاصی را بر میدان فلسطین حاکم کرده است.

تعدادی از دانشجویان هم در حال به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل هستند، فیلم برداران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف در حال ثبت یک روز بیادماندنی هستند.

دانشگاهیان، جوانان و اقشار مختلف مردم در اعتراض به طرح شیطانی رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس در میدان فلسطین جمع شده‌اند تا فریاد انزجار خود از دشمنان بشریت را به گوش جهانیان برسانند.

بنابراین گزارش، حاضران در این تجمع با سر دادن شعار «مرگ‌بر آمریکا» و « مرگ بر اسرائیل» اعتراض خود را به طرح ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اسماعیل کوهی‌مقدم نماینده اتحادیه‌های دانشجویی در تجمع دانشگاهیان که عصر امروز در میدان فلسطین در حمایت از قدس شریف برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور گسترده دانشگاهیان و مردم گفت: اتفاقی که در این تجمع و اجتماعات روزهای اخیر رخ داد و موضع‌گیری‌هایی که تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان داشتند این پیام را صادر می‌کند که آرمان قدس برای همه دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی است و  مردم انقلابی و یک آرمان اسلامی است. 

وی افزود: درست است که ما در برخی مسائل ممکن است با هم اختلاف سلیقه داشته باشیم ولی درخصوص آرمان قدس همه با هم توافق داریم و همه از قدس شریف حمایت خواهیم کرد. 

دبیر دفتر تحکیم و حدت تاکید کرد: همه ما باید از امروز به صورت جدی‌تر در زمینه‌های مختلف مطالبه خود را در مجامع بین‌المللی اعلام و آن را حفظ کنیم. جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی بتواند نقش خود را بدرستی ایفا کند و باید تلاش کند تا آزادی‌خواهان جهان و مسلمانان دنیا همه علیه رژیم منحوس صهیونیستی متحد شوند و باید ظرفیتی در این خصوص در کشورهای اسلامی و در میان مسلمانان وجود دارد را بیدار کند. 

ناصر ابوشریف: توطئه‌ای که آمریکا اخیرا دنبال می‌کند برای ایجاد خاورمیانه جدید است

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در ادامه گفت: اگر وحدت بین کشورهای اسلامی وجود داشت هرگز ترامپ جرات نمی‌کرد چنین پیامی را علیه قدس شریف اعلام کند. 

وی افزود: اگر مردم می‌خواهند پاسخی قوی به اقدام ترامپ علیه قدس بدهند تنها راه آن وحدت کشورهای اسلامی است. اگر مردم می‌خواهند فلسطین آزاد شود تنها راه آن وحدت است. 

ابوشریف اضافه کرد: این توطئه‌ای که آمریکا اخیرا دنبال می‌کند برای ایجاد خاورمیانه جدید است تا رژیم صهیونیستی حاکم بر تمام منطقه شود آنها می‌خواهند مردم فلسطین را در کار انجام شده قرار دهند و درنهایت آنها را از سرزمینشان اخراج کنند ولی پاسخ محکم شما جلوی چنین اقدامی را خواهد گرفت. 

وی افزود: فلسطین نوک پیکان مقابله با رژیم صهیونیستی است، فلسطین انتفاضه‌ای را آغاز کرده و ان‌شاءالله پیروز خواهد شد و البته نیازمند حمایت‌های همه جانبه امت اسلامی است. قدس فقط متعلق به مردم فلسطین نیست، قدس متعلق به جهان است است. 

ابوشریف تصریح کرد: وقتی ترامپ چنین تصمیمی را اعلام کرد همه گمان می‌کردند یک خیزش یک هفته‌ای در کشورهای اسلامی آغاز می‌شود و بعد همه چیز فراموش خواهد شد ولی ما باید ثابت کنیم این اعتراض و خیزش مستمر خواهد بود. ما می‌توانیم این توطئه را هم شکست دهیم. 

وی در خاتمه از حمایت مردم ایران از مردم فلسطین و قدس شریف تشکر کرد. 

امیرآبادی: مجلس در کنار قوای دیگر کشور حرکت نابخردانه ترامپ را محکوم می‌کند

احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این تجمع گفت: مسلماً تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و همچنین به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل با برخی از سران مرتجع عربی منطقه هماهنگ شده بود.

وی افزود: وقتی محمد بن سلمان در آمریکا حضور داشت به آمریکایی‌ها قول داد سر مسئله فلسطین با آنها معامله کند. البته مطمئناً این مسئله به نابودی رژیم آل سعود و آل سلمان ختم خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سه شکست بزرگ آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل در منطقه گفت: آنها در اولین مسئله در بحث همه‌پرسی کردستان عراق شکست خوردند بعد از آن بحث استعفای نخست‌وزیر لبنان بود که طولی نکشید در این حادثه هم شکست را پذیرفتند و بعد از آن هم در بحث یمن و بحث علی عبدالله صالح بود که خداوند اینجا هم مقاومت و رزمندگان مقاومت را پیروز کرد و عبدالله صالح به درک واصل شد.

امیرآبادی اضافه کرد: موضع‌گیری‌های خوبی علیه تصمیم ترامپ گرفته شده اما این کافی نیست. برخی دولت‌ها که با ملت‌هایشان هماهنگ نیستند با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند ولی ملت‌ها آگاه شده‌اند و در مقابل این فتنه خواهند ایستاد. در کشور ما هم همه مخصوصاً‌ دانشجویان نشان دادند از آرمان قدس کوتاه نخواهند آمد.

وی گفت: مجلس در کنار قوای دیگر این حرکت نابخردانه رئیس جمهور آمریکا را محکوم می‌کند و همچنان پشتیبان فلسطین، مبارزان فلسطین و مدافعان حرم خواهد بود.

شیخ‌الاسلام: کشورهای اسلامی قسمتی از ارتش خود را برای دفاع از بیت‌المقدس آماده کنند

حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر خارجه کشور نیز در این تجمع اعتراضی گفت: از همه کشورهای اسلامی و رؤسای آنها درخواست می‌کنم که به این مسئله توجه کنند که ما از قدرت بی‌نظیری برخورداریم و آنچنان توانایی داشتیم که توانستیم تروریست‌های وهابی را سرنگون کنیم پس باید در مقابل دشمنان متحد باشیم.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: اگر برخی از عزیزان ما برای دفاع از حرم حرکت کردند و اجازه ندادند که به حرم نوه پیامبر (ص) بی‌احترامی شود آیا حاضر نیستند در دفاع از مسجدالاقصی به صحنه بیایند؟! حتماً آمادگی دارند.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: ما نیروی قدس را در جمهوری اسلامی ایران به عنوان آزادی قدس تشکیل دادیم آیا نباید رؤسای کشورهای اسلامی علی‌الخصوص پارلمان‌های آنها قسمتی از ارتش کشورهای خود را برای دفاع از مسجدالاقصی آماده کنند؟ 

وی ادامه داد: از رؤسای کشورهای اسلامی که هفته آینده در تهران دور هم جمع می‌شوند می‌خواهیم طوری برنامه‌ریزی کنند که ارتش کشورهای اسلامی آزادی قدس را به عنوان وظیفه خود بداند.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: وقتی سردار سلیمانی می‌تواند با فرماندهی سربازهای کشورهای مختلف داعش را نابود کند آیا نمی‌تواند چنین ارتشی را برای بیت‌المقدس فرماندهی کند؟

شیخ‌الاسلام گفت: داعش در صحنه مبارزه با ما شکست خورد، آنها کسانی بودند که برای مردن آمده بودند و فکر می‌کردند اگر بمیرند به بهشت می‌روند اما صهیونیست‌ها اینگونه نیستند و به دنبال دفاع می‌گردند لذا جنگیدن با آنها بسیار آسان‌تر است

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی گفت 3 ماهه بساط داعش را بر می‌چیند و 2 ماهه این کار را کرد. حال که رهبرمان گفتند 25 ساله رژیم صهیونیستی نابود می‌شود، این سردار نمی‌تواند 20 ساله آنها را نابود کند؟ حتماً می‌تواند.

در ادامه یک نماینده از دانش‌آموزان هم به بیان مواضع اتحادیه دانشجویی درخصوص طرح شیطانی ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس بیان کرد. 

نظام کفر جهانی کمر به نابودی امت اسلام بسته است/ تا فتنه باقی است مبارزه ادامه می‌یابد

بیانیه پایانی این تجمع که به سه زبان عبری، انگلیسی و فارسی منتشر شده بود توسط سیده نرگس حسینی نماینده اتحادیه های دانشجویی قرائت شد که در متن این بیانیه آمده است: سال‌هاست که از اشغال سرزمین مقدس فلسطین، وادی پیامبران اللهی و تمدن‌های بزرگ بشری توسط رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد، جهان تاریک‌تر شده و ظلم و جور علیه مستضعفان و مسلمانان جهان روز به روز فزونی می‌گیرد. هر روز به بهانه‌های مختلف ملت‌های مظلوم مسلمان در جای جای جهان در خون خود می‌غلطند و صدایی از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در نمی‌آید. نظام کفر جهانی کمر به نابودی امت اسلام بسته است و در این راه از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند و در آخرین اقدامات خود سخن از انتقال پایتخت رژیم نامشروع اسرائیل به «قدس شریف» می‌گوید.

در ادامه این بیانیه آمده است: قدس و آزادی بیت‌المقدس از ابتدا آرمان انقلاب اسلامی بوده است! و حضرت امام(ره) با محور قرار دادن فلسطین به دنبال اجماع اراده های امت اسلامی برای مبارزه با کفر حاکم بر جهان بوده‌اند. چرا که ما مسلمانان بخواهیم یا نخواهیم در دنیای کنونی دو راه بیشتر در پیش رو نداریم یا باید دست از اعتقادات و ارزش های الهی‌مان بشوییم و ننگ زندگی کردن در سایه پرچم کفر را پذیرا شویم یا باید به فرموده امام خمینی «کمربندها را محکم ببندیم» و با ایستادن در برابر کفر جهانی، از حیثیت و شرافت انسانی اسلامی‌مان و از حیثیت بربادرفته مستضعفان زمین دفاع کنیم، ماده‌پرستان حاکم نیز ما را جز سدی دربرابر فسادشان در زمین به حساب نمی آورند و دست از مخالفت علیه ما و تبانی برای از بن برکندن امت اسلام نمی‌کشند.

جوانان مدافع حریم قدس شریف اعلام کردند: آنان برای آنکه به تلذذات مادی بیشتر دست یابند و گستره وسیعتری از زمین و امکاناتش را صحنه هوسبازی‌ها و غارتگری‌های خاص خویش گردانند با هرکسی و با هر اعتقادی و مرامی که با آنان کنار آید به وحدت می‌رسند، اما اگر وصول به این مقصود از طریق مسالمت آمیز بی نتیجه ماند و دنیای خویش را در معرض تهدید و تامین ناشده دیدند، از دست زدن به هر جنایتی کوتاهی نکرده، از حذف و هدم هر مانع و رادعی که سد راهشان شود چشم نمی‌پوشند و لذا چون ترس از نابودی به وسیله اسلام خواب را از چشمشان ربوده و آرامش را از آنان سلب کرده از مدتها پیش و خصوصا درحال حاضر، آنچنان کمر به نابودی مسلمانان بسته‌اند که اگر بتوانند یک لحظه دوام حیات اسلام را امضا نمی‌کنند.

در این بیانیه عنوان شده است: اگر بتوانند یک کلمه در تایید خواسته‌های ملت اسلامی نمی‌گویند و یک جمله در تحقق آرمان‌هایش نمی‌نویسند و اگر بتوانند تمامی راه‌های رسیدن امکانات به او را می‌بندند تا به تصور آنها، در فقر و تهی دستی و فشار درونی بمیرد و اگر بتوانند همه هستی ملت را در مدتی کوتاه به باد نیستی می‌دهند. در تقابل با کفر جهانی در نهایت جز «زور و قدرت» هیچ عامل دیگری، بازدارنده و یا پیش برنده نیست و اگر احیانا از قانون، مذاکره و توافق نیز حرفی هست، صرفا اختصاص به کسانی دارد که استکبار جهانی به در اختیار گرفتن قیومیت آنان امید بسته و تا زمانی ادامه دارد که احتمال همراه سازی آنها از میان نرفته باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما آنگاه که تیر امیدشان بر سنگ خورده و تقابل و سازش ناپذیری قطعی شود، این ظواهر کنار رفته و کفر جهانی ماهیت اصلی خویش را که جز ظلم و زور و تجاوز نیست آشکار می‌سازد. لذا جنگ با کفر سلطه‌گر استراتژی حیات ماست و تا ابرقدرتان ماده پرست حاکم، به ضعف کشیده نشده‌اند و تا فتنه و فساد ناشی از حاکمیت ظالمانه آنان در زمین باقی است مبارزه نیز ادامه خواهد یافت و تنها زمانی که بزرگی، حاکمیت و قدرت اسلام، ترس را بر سراسر پیکره حکومت کفر مستولی سازد جسارت ظلم و طغیان را از آنان سلب و جرات تجاوز و سرپیچی را از آنان بگیرد و محرومان زمین رها شده از اسارت این دنیاپرستان، سرنوشت خویش را خود رقم زنند مبارزه علنی پایان می‌پذیرد.

 

ارسال نظرات