راه رسیدن به سعادت از قلوب دردمندان می گذرد

خبرگزاری بسیج: فرزندان بهزیستی زیر پوشش «موسسه خیریه نیکی، راه جستجوی سعادت»( نرجس) در مدارس عادی تحصیل می کنند که برای حفظ شٌان انسانی و اعتماد به نفس آنها حتی معلمان هم نمی دانند که خانه آنها بهزیستی است.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۸۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محسن یاوری، مدیر عامل موسسه خیریه نیکی راه جستجوی سعادت( نرجس) با بیان این مطلب اظهار داشت: سرانه نگهداری هر فرزند در این مرکز حدود 2 میلیون تومان در ماه است و سعی کرده ایم کلاس های قرآن، زبان، ورزش، مشاوره های تحصیلی، درمان، تربیت و آموزش آنها به بهترین نحو انجام شود.

تمام هزینه ها به صورت مشارکت های مردمی و از طریق حساب های شخصی اعضای هیات مدیره تامین می شود. این فرزندان در مدارس عادی و 3 نفر از آنها در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند و برای آنها سرویس ایاب و ذهاب نیز گرفته ایم. غیر از مدیر مدرسه حتی معلمان هم نمی دانند که آنها بچه های بهزیستی هستند تا اعتماد به نفس آنها حفظ شود.

سه نفر  از فرزندان این مرکز بی سرپرست، دو نفر مجهول الهویه و بقیه بدسرپرست هستند تحقیق و تلاش می کنیم اگر خانواده ها اعتیاد نداشته باشند و علت مشکلات خانواده فقط فقر باشد به توانمند سازی آنها کمک کنیم تا فرزندان را نزد خودشان نگهداری کنند.

با اشاره به فعالیت خود به مدت 24 سال در امور خیریه اظهار داشت: از سال 95 مجوز فعالیت در مرکز جوادیه را گرفته ایم. این مرکز3000 متر مربع مساحت و 2000 متر مربع زیربنا و دو ساختمان مجزا دارد که آن را در اختیار گرفتیم. در یکی از ساختمانها 12 پسر شش تا 12 سال بی سرپرست و یا بد سرپرست زندگی می کنند و قرار است بزودی پنج نفر دیگر به جمع آنها اضافه شود. وی با اشاره به بازسازی این بنای قدیمی گفت: قرار است 22 فرزند دختر و پسر 3 تا 6 سال هم به این مرکز منتقل شوند.

یاوری با بیان اینکه مالکیت این مرکز مربوط به بهزیستی است، گفت: دولت برای هر فرزندی که در این مرکز نگهداری می شود، مبلغی یارانه می دهد که با اجاره ای که پرداخت می کنیم تهاتر و بقیه هزینه های این مرکز با کمک و مشارکت های مردمی تامین می شود.

یاوری، از  بی مهری والدین طلاق، فقر و اعتیاد به عنوان مثلث شوم یاد کرد و گفت: این معضلات موجب شده در عین حالی که فرزندان بهزیستی از لحاظ ذهنی و جسمی  در سلامت هستند، از خانواده دور باشند و نگاه اکثر مردم این است که کودکان عقب مانده ذهنی و ناتوان جسمی در بهزیستی نگهداری می شوند در حالی که اغلب آنها بچه های با هوش هستند و مایحتاج هر بچه عادی را دارند.

وی با بیان اینکه این فرزندان بعد از 18 سالگی به نحوی در جامعه رها می شوند، تاکید کرد: با تعاملی که با سازمان بهزیستی برقرار کرده ایم بعد از 18 سالگی هم بچه ها را همراهی می کنیم.

یاوری از هموطنان نیک اندیش و خیر خواست: برای حمایت از این افراد رنج دیده که از محبت خانواده خود محروم هستند و برای رسیدن به اهداف عالیه انسانی کمک های نقدی خود را به شماره 5022297000024062 به نام موسسه خیریه نیکی، راه جستجوی سعادت واریز کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در سایر امور خداپسندانه با شماره تلفن 55464939- 55463259- 09012791515 تماس حاصل نمایند. نشانی مرکز: تهران، میدان بهمن، انتهای 20 متری جوادیه، داخل بوستان جوادیه، خیریه نرجس. 

 

 

   

ارسال نظرات