اعتبارات حوزه ميراث فرهنگی و گردشگری در سوادکوه 5 برابر افزایش یافت

فرماندار سوادکوه از افزایش 5 برابری اعتبارات حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سوادکوه از سال 1394 تاکنون خبر‌ داد.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۳۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالجواد توحیدی‌مقدم  در جلسه شورای اداری این شهرستان که در روستای «ورسک» برگزار شد با اشاره به اینکه نباید بخشی‌نگری داشته باشیم، گفت: موضوع جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل راه آهن شمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری درباره توسعه شهرستان سوادکوه با محوریت گردشگری و توسعه روستایی است.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری همایش توسعه شهرستان سوادکوه با محوریت گردشگری که سال گذشته برگزار‌شد، شاهد نگاه ویژه‌تر به سوادکوه هستیم، افزود: اجرایی‌شدن طرح‌های گردشگری زمان‌بر است و برای بهبود شرایط باید تلاش‌شود.

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه توسعه باید با توجه به آمایش سرزمینی اجرایی‌شود، خاطر‌نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مختلف، مردم را تشویق کنیم که به جای توجه به پشتیبانی‌های یارانه‌ای به فکر کسب و تقویت مهارت‌های در‌آمدی باشند.

توحیدی‌مقدم با بیان اینکه بر‌طبق آمار جهانی، ایران از نظر دارا‌بودن جاذبه‎های باستانی، رتبه دهم و از نظر جاذبه‌های طبیعی، رتبه پنجم جهانی را دارد، اظهار‌کرد: شهرستان سوادکوه، کلکسیونی از مجموعه استعداد‌های مختلف گردشگری را دارا است و هفت اثر سوادکوه، ثبت ملی است و برای 22 نفر موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری صادر‌شد و 9 منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان وجود‌دارد و برای 80 واحد خانه‌مسافر هم پروانه فعالیت صادر‌شد.

رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه با اشاره به وجود 17 واحد پذیرایی در شهرستان سوادکوه و لزوم ارتقای کیفیت آن واحد‌ها از فعالیت 5 واحد صنایع‌دستی و بیمه 130 نفر در آن خبر‌داد و افزود: به صورت میانگین یک‌تور گردشگری از استان‌های دیگر به شهرستان سوادکوه وارد می‌شوند و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سوادکوه برای سال 1394مبلغ 200 میلیون تومان، برای سال 1395 مبلغ 400 میلیون‌تومان و برای امسال هم مبلغ نزدیک به یک میلیارد‌تومان برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته‌شد و انتظار داریم که مناطق گردشگری شهرستان سوادکوه به صورت ویژه نگاه‌ شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها