مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر:

بی‌توجهی افراد جامعه در قبال رفتارهای هنجارشکن سبب گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر گفت: شاید بتوان گفت سرچشمه آسیب‌های اجتماعی را خود جامعه و نیز کم‌کاری مسئولین مربوطه دانست، یعنی در حقیقت بی‌توجهی افراد جامعه در قبال رفتارهای هنجارشکن باعث گسترش این رفتار و دامن زدن به آن می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۹۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲

 


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر به همت سازمان تبلیغات اسلامی گفتمان دانشجویی پدیده‌های نوظهور در دانشگاه آزاد این شهرستان گفت: آسیب‌های اجتماعی در حقیقت به رفتارهایی گفته می‌شود که نابهنجار بوده و مغایر با قانون باشد، شاید بتوان گفت سرچشمه آسیب‌های اجتماعی را خود جامعه و نیز کم‌کاری مسئولین مربوطه دانست، یعنی در حقیقت بی‌توجهی افراد جامعه در قبال رفتارهای هنجارشکن باعث گسترش این رفتار و دامن زدن به آن می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین آسیب‌هایی که می‌توان گفت جوانان ما را تهدید می‌کند به اعتیاد والدین، بیکاری، فقر، طلاق و جدایی والدین، رفاقت‌های ناسالم، کمبود عاطفی که بیشتر از ناحیه خانواده‌هاست، سهل‌الوصول بودن و در اختیار بودن مواد مخدر و...اشاره کرد.

عبدلی با توجه به ضعف آموزشی کشور گفت: ضعف سیستم آموزشی کشور که از عوامل مهم به شمار می‌آید درزمینهٔ ضعف آموزش‌وپرورش کشور می‌توان اشاره نمود به موضوع حجاب که متأسفانه دیرهنگام به دختران ما آموزش می‌دهند درحالی‌که می‌بایست در همان سال‌های نخست ابتدایی چنین آموزش‌هایی در کتب درسی گنجانده شود، ضعف قانون مبارزه با مواد مخدر نیز از عوامل گرایش به این مورد خانمان‌برانداز است.


وی با توجه به اختلاف فرهنگ در بین دانشجویان افزود: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی که جوانان را عموماً و دانش آموزان را خصوصاً تهدید می‌کند فساد جنسی و انحرافات اخلاقی است که مهم‌ترین عوامل آن عبارت‌اند از: کمبود شخصیت خانوادگی و ضعف در تربیت و دوگانگی فکری و اخلاقی که جوان را به‌منظور جبران خلأ فوق به این رفاقت‌ها می‌کشاند. بومی نبودن دانشجو، نبود تفریحات سالم در جامعه و مراکز آموزشی، فشار نامتناسب در دبیرستان‌ها و آزادی مطلق در دانشگاه رامی تواند از دیگر عوامل جذب دانشجویان به‌طرف انحرافات اخلاقی برشمرد.


مسئول نمایندگی ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آسیب‌های موجود در جامعه بی‌هویتی دینی، فرهنگی و بی‌علاقگی به دروس و مباحث مذهبی است که ریشه در فقر فرهنگی خانواده‌ها و کمبود آموزش‌های مناسب از طریق صداوسیما و سایر مراکز مربوطه است.

وی در مورد راهکارهای مبارزه با آسیب‌های مذکور افزود: افزایش معقول آموزش‌های دینی، مذهبی و افزایش روحیه توکل و توسل، آشنایی با مضرات موارد مذکور بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای و آشنایی با جوانب مختلف فضای مجازی، برنامه‌ریزی صحیح برای پر کردن اوقات فراغت، مشاوره با افراد امین و متخصص پرداختن به پژوهش و تحقیق و...اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات