فرماندار شهرستان ازنا:

50 نفر نیرو ی حرفه ای برای یافتن تنها مفقودی اشترانکوه به منطقه اعزام شد

فرماندار شهرستان ازنا گفت: برای یافتن تنها مفقودی از 50 نفر نیرو ی حرفه ای به منطقه اعزام کرده ایم که 25 نفر آنها از هئیت کوهنوردی هیمالیا خراسان رضوی هستند تا خانواده آخرین مفقودی سید علی حسینی را از چشم انتظاری در آوردند .
کد خبر: ۸۹۶۲۱۰۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد محمدی نژاد فرماندار شهرستان ازنا در ششمین روز حادثه کوهنوردان اشترانکوه  در گفتگو با خبرگزاری بسیج لرستان اظهار داشت :ما از دقایق اولیه حادثه تلخ اشترانکوه ازنا دو تیم پشتیبانی و پیشرو برای جمع آوری اطلاعات به منطقه حادثه اعزام شد و ما طبق آن ستاد بحران و استاندار و مدیر کل جعیت هلال احمر استان لرستان در جریان قرار دادیم.

وی افزود :یک ستاد بحران در شهرستان تشکیل شد و در آن ستاد وظایف دستگاه هایی تعیین شد و مسیر تردد شخصی افراد به منطقه حادثه در کوه اشترانکوه ازنا با همکاری نیرو انتظامی مسدود شد.

محمدی نژاد عنوان کرد: افراد بازمانده حادثه تلخ اشترانکوه ازنا توسط بالگرد به یگان امدادو نجات منتقل شد.

وی با اشاره به درخواست بالگرد عنوان کرد :ما برای امداد رسانی دخواست برای بالگرد دادیم که دو بالگرد یکی از الیگودرز و دیگری از جمعیت هلال احمر برای برای اعزام نیرو به منطقه حادثه اعزام شد.

فرماندار ازنا با اشاره به سقوط بهمن در منطقه خاطر نشان کرد :ما با کمک افراد متخصص در منطقه با آن حجم زیاد سقوط بهمن احتمال زنده ماندن افراد مفقودی به صفر رسید که با هماهنگی استان وفدارسیون کوهنوردی تمهیداتی جدیدی اتخاذ شد.
وی تصریح کرد :اقلام مورد تقاضا به اکیپ های فدارسیون کوهنوردی کشور قرار دادیم که هر روز برای تجسس افراد مفقودی 60 نفر را به منطقه اعزام کردیم.


فرماندار شهرستان ازنا اظهار داشت :در طول دو روز با امکانات کمی که در اختیار داشتیم تیم هایی امدادی هشت نفر از مفقود شدگان را یافتند.

وی با اشاره به ادامه تجسس در روز های آینده گفت :برای یافتن تنها مفقودی از 50 نفر نیرو هایی حرفه ای به منطقه اعزام کرده ایم که 25 نفر آنها از هئیت کوهنوردی هیمالیا خراسان رضوی هستند تا خانواده آخرین مفقودی سید علی حسینی را از چشم انتظاری در آوردند .
وی عنوان کرد :جستجو همچنان با قوت و شدت روز های قبل ادامه خواهد داشت تا فرد مفقودی پیدا شود و تا زمانی که به یک نظر قانع کننده نرسیده ایم جستجو را ادامه خواهیم داد.


محمدی نژاد گفت :به خانواده های داغ دار و همنوردانشان تسلیت عرض می کنم و از کمک های فدارسیون کوهنوردی کشور و هئیت های کوهنوردی ازنا و الیگودرز و خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر و خلبان بالگرد های برای امداد رسانی و تجسس تشکر می کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات